Lediga jobb som Systemadministratör i Sigtuna

Se lediga jobb som Systemadministratör i Sigtuna. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Sigtuna som finns hos arbetsgivaren.

Systemkoordinator inom energi till Stockholm Arlanda Airport

Ansök    Maj 7    Swedavia AB    Systemadministratör
Vill du arbeta med att driva förändring och utveckling inom energiområdet på Sveriges största flygplats? Nu har du möjlighet att vara med och påverka i en framtidsinriktad bransch. Vad innebär rollen? I rollen som Systemkoordinator Energi får du chansen att driva utveckling och optimera systemstöd inom energiområdet. Du kommer att arbeta nära både interna team och externa kunder, med ansvar för fakturering, systemförvaltning och löpande ekonomisk uppföljn... Visa mer
Vill du arbeta med att driva förändring och utveckling inom energiområdet på Sveriges största flygplats? Nu har du möjlighet att vara med och påverka i en framtidsinriktad bransch.
Vad innebär rollen?
I rollen som Systemkoordinator Energi får du chansen att driva utveckling och optimera systemstöd inom energiområdet. Du kommer att arbeta nära både interna team och externa kunder, med ansvar för fakturering, systemförvaltning och löpande ekonomisk uppföljning. Du kommer att tillhöra avdelningen KIP/Energi på Swedavia.

Du kommer tillsammans med förvaltningsansvarig att: 
Driva och stödja utvecklingsarbete och utvecklingsfrågor internt som rör de interna systemstöden (Elvira, Virta och CRM).
Operativt sköta fakturering mot externa kunder och intressebolag.
Stödja produktägare och produkternas förändringar löpande.
Tillsammans med produktägare och med hjälp av systemstöden vara behjälplig i framtagning av produkternas ekonomiska uppföljning löpande.
Stödja framtagning av data för miljö- och volymrapportering och vid behov stödja med analyser (revisionsarbete, effekt- och energi).
Vid behov uppdatera intranätets innehåll med aktuella priser och intyg.
Uppdatera kunddata i det interna mät-debiteringssystemet (Elvira) samt vid behov sammanställa kundrelevanta rapporter.

Vem är du?
Du har Högskole- eller universitetsutbildning inom energi, teknik eller ekonomi. Alternativt annan eftergymnasial utbildning med inriktning mot energi eller motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du behärskar svenska och engelska mycket väl, både i tal och skrift.
Du har erfarenhet av att hantera avtal, dokumentation och uppföljning av projekt.
Du har god dator- och systemvana med goda kunskaper i Office-paketet och gärna erfarenhet av SharePoint.
Du har erfarenhet av att leda uppdrag.
Du har erfarenhet av business to businessförsäljning (B2B) inom energi eller telekombranschen alternativt liknande taxebaserad löpande försäljning.
Du har erfarenhet av att arbeta i och med fakturerings, debiterings, avtals- samt ärendehanteringssystem.

Vi ser det som meriterande om du har:
Kunskap om lagar och regler kring energimarknaden och gällande energidirektiv.
Erfarenhet av mät- och insamlingssystem som till exempel Elvira, Vitec, EG PRoBill m.fl.

Vi söker dig som vill vara en central del i att utveckla och driva kommersiell verksamhet. Du har ett kundfokuserat och affärsmässigt förhållningssätt, där du alltid strävar efter att skapa värde för både kunder och verksamheten. Som person är du lyhörd, ansvarsfull, beslutsam och engagerad, och du trivs med att ta egna initiativ och fatta beslut. Du är självgående och har en stark förmåga att lösa problem på ett kreativt och effektivt sätt.
Vad erbjuder vi dig?
En inkluderande och stöttande arbetsmiljö, där du ges möjlighet att ta ansvar, utvecklas och växa i din professionella karriär.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta David Isaksson på [email protected]
Sista ansökningsdag är den 3 juni, urval sker löpande och annonsen kan stängas tidigare så tveka inte att söka redan idag!
Hur är det att arbeta på Swedavia? Vårt fokus är att möjliggöra hållbart resande och uppmuntra nytänkande för att skapa en välkomnande, trygg och inkluderande arbetsgemenskap där du kan växa och göra verklig skillnad – läs mer här! Jobba hos oss | Om Swedavia
Då flygplatser är en säkerhetsklassad verksamhet genomgår samtliga kandidater som går vidare i rekryteringsprocessen en bakgrundskontroll. För vissa tjänster även en säkerhetsprövning. Swedavia är även en drogfri arbetsplats med nolltolerans mot droger. Drogtester genomförs före anställning och sker slumpmässigt under anställningen. Visa mindre

Processes & Systems Specialist, Air Freight

Ansök    Maj 14    Schenker AB    Systemadministratör
At DB Schenker, you are part of a global logistics network that connects the world. A network that allows you to shape your career by encouraging you to contribute and truly make a difference. With more than 76,000 colleagues worldwide, we welcome diversity and thrive on individual backgrounds, perspectives and skills. Together as one team, we are Here to move.DB Schenker is an important cornerstone of society and provides access to medicines, food and oth... Visa mer
At DB Schenker, you are part of a global logistics network that connects the world. A network that allows you to shape your career by encouraging you to contribute and truly make a difference. With more than 76,000 colleagues worldwide, we welcome diversity and thrive on individual backgrounds, perspectives and skills. Together as one team, we are Here to move.DB Schenker is an important cornerstone of society and provides access to medicines, food and other goods. DB Schenker Nordic offers everything from land transport, international sea and air freight as well as consulting services to warehousing and logistics solutions. You will have approximately 7,000 colleagues at around 80 locations in the Nordic region - all with an ambition to offer the market's best logistics and transport service. Quality, efficiency, simplicity and environmental responsibility permeate everything we do.

When shipping per air freight the cargo has a special importance and a time-sensitive nature. That's why we're there with a comprehensive portfolio of products and services that ensures that our customers air freight lands on time, is safe, and ready for its big debut. Schenker Air Freight offer a worldwide network across global hubs on all continents and a partnership with first-class carriers as well as own carrier network.

Now we are recruiting for an exciting and important role - and would like to welcome a new colleague at one of our Nordic Air Freight locations. In Cluster Nordic you will have aprox. 100 dedicated colleagues working with Air Freight based in Finland (Vantaa), Sweden (Arlandastad and central Gothenburgh), Norway (Gardermoen) and Denmark (Hvidovre and Fredericia)

In this role you will be driving development and implementation of tools that support our Air Operating Model and work with qualifying and prioritizing IT demands across Nordics. You will also take an active part in training and Business Support throughout the Cluster. You will become part of a European network of likeminded colleagues who will drive the company towards the future and ensure we are ready for the world of tomorrow. Processes & Systems are improving and optimizing our processes and system landscape for our Nordics Air Freight business - to bring our operations to the next level.





Key Tasks & responsibilities
- Coach and challenge in identifying, prioritizing, and specifying IT related demands
- Closely work with our European and Nordic teams to align and prioritize demand pipeline
- Organize and ensure execution of UAT (User Acceptance Tests) across Cluster Nordic Air Production Systems
- Work with Region and liaise with other Clusters to advise and support development
- Responsibility for local interfaces with customers, suppliers, and other external partners
- Provide leadership to Training resources and contribute to best practice sharing
- Provide Train-the-trainer training to country responsibles as required
- Ensure, organize, and coordinate onboarding / refresher / skill-up trainings


You will be reporting to the Head of Processes & Systems in Cluster Nordics Airfreight Division.

Skill Requirements

- Strong communications, influencing and negotiations skills
- Innovative curiosity, passion for problem-solving and strong analytical skills
- Fluency in written and spoken English
- Understanding of business process context and operational environments in global freight forwarding
- Strong analytical and problem-solving skills
- Ability to work across dimensions and levels of large matrix organizations
- Can do attitude / Positive Mindset
- Profound knowledge of freight forwarding


This is a job in our Nordic organization, and the job location is flexible within our Nordic Air Freight offices in Denmark, Finland, Norway or Sweden (See addresses below). Please indicate your potential location(s) as part of your application.

We would like to welcome you to apply the position before June 3rd. For more information - please contact Kevin A. Kirby (Head of Processes & Systems) +45 28 681500 /

Locations:

Helseholmen 31-39
2650 Hvidovre

Kongens Kvarter 4
7000 Fredericia

Tikkurilantie 147
01530 Vantaa

Edvard Griegs Veg 3
2061 Gardermoen

Mölndalsvägen 83
412 85 Gothenburg

Daléns Gata 3
195 61 Arlandastad

To be considered for this position you must have valid rights to work and live in given Nordic location. Visa mindre

Extrajobb på distans utanför kontorstid: Jour av Linuxsystem (SRE/DevOps)

Ansök    Mar 6    Scalability AB    Systemadministratör
Älskar du Linux? Då kan vi ha det perfekta extrajobbet för dig som önskar ett extrajobb som utförs på distans utanför ordinarie kontorstid. Din uppgift kommer att vara att delta i ett rullande jourschema tillsammans med andra mycket Linuxkunniga kollegor. Jouren avser drift av ett antal Linuxmiljöer med servermjukvara som i princip uteslutande består av öppen mjukvara (open source). Djupgående Linuxkunskap, erfarenhet av uppsäkring av Linuxmiljöer samt gr... Visa mer
Älskar du Linux? Då kan vi ha det perfekta extrajobbet för dig som önskar ett extrajobb som utförs på distans utanför ordinarie kontorstid.
Din uppgift kommer att vara att delta i ett rullande jourschema tillsammans med andra mycket Linuxkunniga kollegor.
Jouren avser drift av ett antal Linuxmiljöer med servermjukvara som i princip uteslutande består av öppen mjukvara (open source).
Djupgående Linuxkunskap, erfarenhet av uppsäkring av Linuxmiljöer samt grundmurat intresse för öppen mjukvara är starkt meriterande för rollen.
Har du erfarenhet av någon eller några av nedanstående mjukvaror är även det meriterande:
Ansible
Docker
Elasticsearch
Grafana
Grafana Loki
Grafana Tempo
Kubernetes (K3s)
MongoDB
My
Nginx
Postgre
Prometheus
RabbitMQ
Traefik
Uvicorn
uWSGI
XCP-ng

För att ansöka, skicka ett kort mail till [email protected] och inkludera referensen "jour" i ämnesraden så tar vi det därifrån.
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Systemteknisk administratör till SSP

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandiater. För kunds räkning söker vi nu: Vill du jobba på en arbetsplats med starkt driv och förändringsfokus? Nu söker vi en systemadministrato?r till SSP som nu ska uto?ka deras Data Management Team (DMT) med ytterligare en person fo?r att mo?ta nya projekt och system. Är du den vi söker? Om tja?nsten Teamet består idag av fyra systemadministratörer, två av lite mer administrativ profil och två med mer systemtekn... Visa mer
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandiater.
För kunds räkning söker vi nu:

Vill du jobba på en arbetsplats med starkt driv och förändringsfokus? Nu söker vi en systemadministrato?r till SSP som nu ska uto?ka deras Data Management Team (DMT) med ytterligare en person fo?r att mo?ta nya projekt och system. Är du den vi söker?

Om tja?nsten

Teamet består idag av fyra systemadministratörer, två av lite mer administrativ profil och två med mer systemteknisk profil. Nu utökar teamet men en femte medarbetare med systemteknisk profil.

I rollen som systemadministrato?r kommer du att tillho?ra ett team som pa? olika sa?tt arbetar med den omfattande portfo?lj SSP erbjuder. Du kommer tillsammans med ditt team arbeta agilt och flexibelt med omra?dena Food & Beverage och Retail.

Arbetsuppgifter

Uppdatera information ga?llande inko?psartiklar och fo?rsa?ljningsartiklar

Felsöka och analysera om artiklar inte kopplar rätt

Sa?kersta?lla att de underlag som kommer in a?r korrekta

Agera pa? de a?renden som kommer in genom a?rendehanteringssystemet

Ha flera kontaktytor, ba?de inom och utanfo?r ditt team

O?vriga administrativa uppgifter

Vara en viktig del av kedjan i implementeringen av nya systemet, SAP


Rollen är heltid 100% och du kommer att arbeta hybrid med kontor på Arlanda.

SSP har sitt huvudkontor på Arlanda och det är därifrån du kommer att utgå. Eftersom Arlanda a?r ett sa?kerhetsklassat omra?de kommer du att beho?va genomga? en sa?kerhetspro?vning. Detta inneba?r bland annat att du beho?ver kunna visa upp intyg pa? vad du varit sysselsatt med de senaste fem a?ren, samt kunna visa upp ett utdrag fra?n belastningsregistret.

Vem är du?

Som person är du självständig, flexibel och noggrann. Du har en god samarbetsförmåga och arbetar väldigt strukturerat.

Fo?r att lyckas i rollen ser vi att du har:

Tidigare erfarenhet av systemadministration, gärna i samband med ett kassasystem där du arbetat med innehållet, felsökt och jobbat på ett mer analytiskt/grävande sätt

Mycket goda kunskaper i Excel

Tidigare erfarenhet av SAP är meriterande.

Obehindrade språkkunskaper i svenska och engelska da? du kommer anva?nda ba?da spra?ken i arbetet.


Om SSP

SSP är den ledande operatören av restauranger, barer, caféer, food courts och butiker på flygplatser, tågstationer, arenor och eventanläggningar. Globalt är SSP verksamma i över 35 länder över hela världen på cirka 600+ anläggningar. De har en omfattande portfölj med mer än 500 internationella, nationella, lokala och specialvarumärken. Dessa inkluderar deras egna varumärken, såsom Upper Crust och Ritazza samt varumärken som vi driver via franchise, inklusive Bastard Burgers, Taco Bar, Eatery, WHSmith, O´Learys, Starbucks och Burger King.

Välkommen med din ansökan!

Låter detta som någonting som kan passa dig, eller kanske någon du känner? Då vill vi gärna få kontakt med dig! Urval sker löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan så fort som möjligt. Detta är en direktrekrytering där rekryteringsprocessen hanteras av ambition:x. Har du frågor relaterade till tjänsten och processen är du välkommen att kontakta oss på [email protected] Tveka inte på att höra av dig till oss vid frågor eller funderingar! Visa mindre

Systemteknisk administratör till SSP

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandiater. För kunds räkning söker vi nu: Vill du jobba på en arbetsplats med starkt driv och förändringsfokus? Nu söker vi en systemadministrato?r till SSP som nu ska uto?ka deras Data Management Team (DMT) med ytterligare en person fo?r att mo?ta nya projekt och system. Är du den vi söker? Om tja?nsten Teamet består idag av fyra systemadministratörer, två av lite mer administrativ profil och två med mer systemtekn... Visa mer
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandiater.
För kunds räkning söker vi nu:

Vill du jobba på en arbetsplats med starkt driv och förändringsfokus? Nu söker vi en systemadministrato?r till SSP som nu ska uto?ka deras Data Management Team (DMT) med ytterligare en person fo?r att mo?ta nya projekt och system. Är du den vi söker?

Om tja?nsten

Teamet består idag av fyra systemadministratörer, två av lite mer administrativ profil och två med mer systemteknisk profil. Nu utökar teamet men en femte medarbetare med systemteknisk profil.

I rollen som systemadministrato?r kommer du att tillho?ra ett team som pa? olika sa?tt arbetar med den omfattande portfo?lj SSP erbjuder. Du kommer tillsammans med ditt team arbeta agilt och flexibelt med omra?dena Food & Beverage och Retail.

Arbetsuppgifter

Uppdatera information ga?llande inko?psartiklar och fo?rsa?ljningsartiklar

Felsöka och analysera om artiklar inte kopplar rätt

Sa?kersta?lla att de underlag som kommer in a?r korrekta

Agera pa? de a?renden som kommer in genom a?rendehanteringssystemet

Ha flera kontaktytor, ba?de inom och utanfo?r ditt team

O?vriga administrativa uppgifter

Vara en viktig del av kedjan i implementeringen av nya systemet, SAP


Rollen är heltid 100% och du kommer att arbeta hybrid med kontor på Arlanda.

SSP har sitt huvudkontor på Arlanda och det är därifrån du kommer att utgå. Eftersom Arlanda a?r ett sa?kerhetsklassat omra?de kommer du att beho?va genomga? en sa?kerhetspro?vning. Detta inneba?r bland annat att du beho?ver kunna visa upp intyg pa? vad du varit sysselsatt med de senaste fem a?ren, samt kunna visa upp ett utdrag fra?n belastningsregistret.

Vem är du?

Som person är du självständig, flexibel och noggrann. Du har en god samarbetsförmåga och arbetar väldigt strukturerat.

Fo?r att lyckas i rollen ser vi att du har:

Tidigare erfarenhet av systemadministration, gärna i samband med ett kassasystem där du arbetat med innehållet, felsökt och jobbat på ett mer analytiskt/grävande sätt

Mycket goda kunskaper i Excel

Tidigare erfarenhet av SAP är meriterande.

Obehindrade språkkunskaper i svenska och engelska da? du kommer anva?nda ba?da spra?ken i arbetet.


Om SSP

SSP är den ledande operatören av restauranger, barer, caféer, food courts och butiker på flygplatser, tågstationer, arenor och eventanläggningar. Globalt är SSP verksamma i över 35 länder över hela världen på cirka 600+ anläggningar. De har en omfattande portfölj med mer än 500 internationella, nationella, lokala och specialvarumärken. Dessa inkluderar deras egna varumärken, såsom Upper Crust och Ritazza samt varumärken som vi driver via franchise, inklusive Bastard Burgers, Taco Bar, Eatery, WHSmith, O´Learys, Starbucks och Burger King.

Välkommen med din ansökan!

Låter detta som någonting som kan passa dig, eller kanske någon du känner? Då vill vi gärna få kontakt med dig! Urval sker löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan så fort som möjligt. Detta är en direktrekrytering där rekryteringsprocessen hanteras av ambition:x. Har du frågor relaterade till tjänsten och processen är du välkommen att kontakta oss på [email protected] Tveka inte på att höra av dig till oss vid frågor eller funderingar! Visa mindre

Systemteknisk administratör till SSP

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandiater. För kunds räkning söker vi nu: Vill du jobba på en arbetsplats med starkt driv och förändringsfokus? Nu söker vi en systemadministrato?r till SSP som nu ska uto?ka deras Data Management Team (DMT) med ytterligare en person fo?r att mo?ta nya projekt och system. Är du den vi söker? Om tja?nsten Teamet består idag av fyra systemadministratörer, två av lite mer administrativ profil och två med mer systemtekn... Visa mer
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandiater.
För kunds räkning söker vi nu:

Vill du jobba på en arbetsplats med starkt driv och förändringsfokus? Nu söker vi en systemadministrato?r till SSP som nu ska uto?ka deras Data Management Team (DMT) med ytterligare en person fo?r att mo?ta nya projekt och system. Är du den vi söker?

Om tja?nsten

Teamet består idag av fyra systemadministratörer, två av lite mer administrativ profil och två med mer systemteknisk profil. Nu utökar teamet men en femte medarbetare med systemteknisk profil.

I rollen som systemadministrato?r kommer du att tillho?ra ett team som pa? olika sa?tt arbetar med den omfattande portfo?lj SSP erbjuder. Du kommer tillsammans med ditt team arbeta agilt och flexibelt med omra?dena Food & Beverage och Retail.

Arbetsuppgifter

Uppdatera information ga?llande inko?psartiklar och fo?rsa?ljningsartiklar

Felsöka och analysera om artiklar inte kopplar rätt

Sa?kersta?lla att de underlag som kommer in a?r korrekta

Agera pa? de a?renden som kommer in genom a?rendehanteringssystemet

Ha flera kontaktytor, ba?de inom och utanfo?r ditt team

O?vriga administrativa uppgifter

Vara en viktig del av kedjan i implementeringen av nya systemet, SAP


Rollen är heltid 100% och du kommer att arbeta hybrid med kontor på Arlanda.

SSP har sitt huvudkontor på Arlanda och det är därifrån du kommer att utgå. Eftersom Arlanda a?r ett sa?kerhetsklassat omra?de kommer du att beho?va genomga? en sa?kerhetspro?vning. Detta inneba?r bland annat att du beho?ver kunna visa upp intyg pa? vad du varit sysselsatt med de senaste fem a?ren, samt kunna visa upp ett utdrag fra?n belastningsregistret.

Vem är du?

Som person är du självständig, flexibel och noggrann. Du har en god samarbetsförmåga och arbetar väldigt strukturerat.

Fo?r att lyckas i rollen ser vi att du har:

Tidigare erfarenhet av systemadministration, gärna i samband med ett kassasystem där du arbetat med innehållet, felsökt och jobbat på ett mer analytiskt/grävande sätt

Mycket goda kunskaper i Excel

Tidigare erfarenhet av SAP är meriterande.

Obehindrade språkkunskaper i svenska och engelska da? du kommer anva?nda ba?da spra?ken i arbetet.


Om SSP

SSP är den ledande operatören av restauranger, barer, caféer, food courts och butiker på flygplatser, tågstationer, arenor och eventanläggningar. Globalt är SSP verksamma i över 35 länder över hela världen på cirka 600+ anläggningar. De har en omfattande portfölj med mer än 500 internationella, nationella, lokala och specialvarumärken. Dessa inkluderar deras egna varumärken, såsom Upper Crust och Ritazza samt varumärken som vi driver via franchise, inklusive Bastard Burgers, Taco Bar, Eatery, WHSmith, O´Learys, Starbucks och Burger King.

Välkommen med din ansökan!

Låter detta som någonting som kan passa dig, eller kanske någon du känner? Då vill vi gärna få kontakt med dig! Urval sker löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan så fort som möjligt. Detta är en direktrekrytering där rekryteringsprocessen hanteras av ambition:x. Har du frågor relaterade till tjänsten och processen är du välkommen att kontakta oss på [email protected] Tveka inte på att höra av dig till oss vid frågor eller funderingar! Visa mindre

Systemteknisk administratör till SSP

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandiater. För kunds räkning söker vi nu: Vill du jobba på en arbetsplats med starkt driv och förändringsfokus? Nu söker vi en systemadministrato?r till SSP som nu ska uto?ka deras Data Management Team (DMT) med ytterligare en person fo?r att mo?ta nya projekt och system. Är du den vi söker? Om tja?nsten Teamet består idag av fyra systemadministratörer, två av lite mer administrativ profil och två med mer systemtekn... Visa mer
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandiater.
För kunds räkning söker vi nu:

Vill du jobba på en arbetsplats med starkt driv och förändringsfokus? Nu söker vi en systemadministrato?r till SSP som nu ska uto?ka deras Data Management Team (DMT) med ytterligare en person fo?r att mo?ta nya projekt och system. Är du den vi söker?

Om tja?nsten

Teamet består idag av fyra systemadministratörer, två av lite mer administrativ profil och två med mer systemteknisk profil. Nu utökar teamet men en femte medarbetare med systemteknisk profil.

I rollen som systemadministrato?r kommer du att tillho?ra ett team som pa? olika sa?tt arbetar med den omfattande portfo?lj SSP erbjuder. Du kommer tillsammans med ditt team arbeta agilt och flexibelt med omra?dena Food & Beverage och Retail.

Arbetsuppgifter

Uppdatera information ga?llande inko?psartiklar och fo?rsa?ljningsartiklar

Felsöka och analysera om artiklar inte kopplar rätt

Sa?kersta?lla att de underlag som kommer in a?r korrekta

Agera pa? de a?renden som kommer in genom a?rendehanteringssystemet

Ha flera kontaktytor, ba?de inom och utanfo?r ditt team

O?vriga administrativa uppgifter

Vara en viktig del av kedjan i implementeringen av nya systemet, SAP


Rollen är heltid 100% och du kommer att arbeta hybrid med kontor på Arlanda.

SSP har sitt huvudkontor på Arlanda och det är därifrån du kommer att utgå. Eftersom Arlanda a?r ett sa?kerhetsklassat omra?de kommer du att beho?va genomga? en sa?kerhetspro?vning. Detta inneba?r bland annat att du beho?ver kunna visa upp intyg pa? vad du varit sysselsatt med de senaste fem a?ren, samt kunna visa upp ett utdrag fra?n belastningsregistret.

Vem är du?

Som person är du självständig, flexibel och noggrann. Du har en god samarbetsförmåga och arbetar väldigt strukturerat.

Fo?r att lyckas i rollen ser vi att du har:

Tidigare erfarenhet av systemadministration, gärna i samband med ett kassasystem där du arbetat med innehållet, felsökt och jobbat på ett mer analytiskt/grävande sätt

Mycket goda kunskaper i Excel

Tidigare erfarenhet av SAP är meriterande.

Obehindrade språkkunskaper i svenska och engelska da? du kommer anva?nda ba?da spra?ken i arbetet.


Om SSP

SSP är den ledande operatören av restauranger, barer, caféer, food courts och butiker på flygplatser, tågstationer, arenor och eventanläggningar. Globalt är SSP verksamma i över 35 länder över hela världen på cirka 600+ anläggningar. De har en omfattande portfölj med mer än 500 internationella, nationella, lokala och specialvarumärken. Dessa inkluderar deras egna varumärken, såsom Upper Crust och Ritazza samt varumärken som vi driver via franchise, inklusive Bastard Burgers, Taco Bar, Eatery, WHSmith, O´Learys, Starbucks och Burger King.

Välkommen med din ansökan!

Låter detta som någonting som kan passa dig, eller kanske någon du känner? Då vill vi gärna få kontakt med dig! Urval sker löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan så fort som möjligt. Detta är en direktrekrytering där rekryteringsprocessen hanteras av ambition:x. Har du frågor relaterade till tjänsten och processen är du välkommen att kontakta oss på [email protected] Tveka inte på att höra av dig till oss vid frågor eller funderingar! Visa mindre

Systemteknisk administratör till SSP

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandiater. För kunds räkning söker vi nu: Vill du jobba på en arbetsplats med starkt driv och förändringsfokus? Nu söker vi en systemadministrato?r till SSP som nu ska uto?ka deras Data Management Team (DMT) med ytterligare en person fo?r att mo?ta nya projekt och system. Är du den vi söker? Om tja?nsten Teamet består idag av fyra systemadministratörer, två av lite mer administrativ profil och två med mer systemtekn... Visa mer
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandiater.
För kunds räkning söker vi nu:

Vill du jobba på en arbetsplats med starkt driv och förändringsfokus? Nu söker vi en systemadministrato?r till SSP som nu ska uto?ka deras Data Management Team (DMT) med ytterligare en person fo?r att mo?ta nya projekt och system. Är du den vi söker?

Om tja?nsten

Teamet består idag av fyra systemadministratörer, två av lite mer administrativ profil och två med mer systemteknisk profil. Nu utökar teamet men en femte medarbetare med systemteknisk profil.

I rollen som systemadministrato?r kommer du att tillho?ra ett team som pa? olika sa?tt arbetar med den omfattande portfo?lj SSP erbjuder. Du kommer tillsammans med ditt team arbeta agilt och flexibelt med omra?dena Food & Beverage och Retail.

Arbetsuppgifter

Uppdatera information ga?llande inko?psartiklar och fo?rsa?ljningsartiklar

Felsöka och analysera om artiklar inte kopplar rätt

Sa?kersta?lla att de underlag som kommer in a?r korrekta

Agera pa? de a?renden som kommer in genom a?rendehanteringssystemet

Ha flera kontaktytor, ba?de inom och utanfo?r ditt team

O?vriga administrativa uppgifter

Vara en viktig del av kedjan i implementeringen av nya systemet, SAP


Rollen är heltid 100% och du kommer att arbeta hybrid med kontor på Arlanda.

SSP har sitt huvudkontor på Arlanda och det är därifrån du kommer att utgå. Eftersom Arlanda a?r ett sa?kerhetsklassat omra?de kommer du att beho?va genomga? en sa?kerhetspro?vning. Detta inneba?r bland annat att du beho?ver kunna visa upp intyg pa? vad du varit sysselsatt med de senaste fem a?ren, samt kunna visa upp ett utdrag fra?n belastningsregistret.

Vem är du?

Som person är du självständig, flexibel och noggrann. Du har en god samarbetsförmåga och arbetar väldigt strukturerat.

Fo?r att lyckas i rollen ser vi att du har:

Tidigare erfarenhet av systemadministration, gärna i samband med ett kassasystem där du arbetat med innehållet, felsökt och jobbat på ett mer analytiskt/grävande sätt

Mycket goda kunskaper i Excel

Tidigare erfarenhet av SAP är meriterande.

Obehindrade språkkunskaper i svenska och engelska da? du kommer anva?nda ba?da spra?ken i arbetet.


Om SSP

SSP är den ledande operatören av restauranger, barer, caféer, food courts och butiker på flygplatser, tågstationer, arenor och eventanläggningar. Globalt är SSP verksamma i över 35 länder över hela världen på cirka 600+ anläggningar. De har en omfattande portfölj med mer än 500 internationella, nationella, lokala och specialvarumärken. Dessa inkluderar deras egna varumärken, såsom Upper Crust och Ritazza samt varumärken som vi driver via franchise, inklusive Bastard Burgers, Taco Bar, Eatery, WHSmith, O´Learys, Starbucks och Burger King.

Välkommen med din ansökan!

Låter detta som någonting som kan passa dig, eller kanske någon du känner? Då vill vi gärna få kontakt med dig! Urval sker löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan så fort som möjligt. Detta är en direktrekrytering där rekryteringsprocessen hanteras av ambition:x. Har du frågor relaterade till tjänsten och processen är du välkommen att kontakta oss på [email protected] Tveka inte på att höra av dig till oss vid frågor eller funderingar! Visa mindre

Är du redo för din nästa utmaning inom IT och ServiceNow?

Ansök    Maj 10    Swedavia AB    Systemadministratör
Hos oss har du möjlighet att arbeta inom en unik och bred verksamhet – som endast existerar på en flygplats! I den här rollen ansvarar du för vårt CMDB och agerar Configuration Manager. Tillsammans med dina kollegor säkerställer du strukturen för vår ServiceNow-plattform avseende tjänstekatalog, CMDB och behörigheter. Du ansvarar även för plattformen i sin helhet och arbetar för att aktivt leverera lösningar i linje med verksamhetens behov.   Tjänsten ... Visa mer
Hos oss har du möjlighet att arbeta inom en unik och bred verksamhet – som endast existerar på en flygplats! I den här rollen ansvarar du för vårt CMDB och agerar Configuration Manager.

Tillsammans med dina kollegor säkerställer du strukturen för vår ServiceNow-plattform avseende tjänstekatalog, CMDB och behörigheter. Du ansvarar även för plattformen i sin helhet och arbetar för att aktivt leverera lösningar i linje med verksamhetens behov.  

Tjänsten är placerad på någon av Swedavias 10 flygplatser eller kontor med möjlighet till distansarbete. Vid behov behöver du kunna resa till Stockholm Arlanda Airport. 

Ta chansen att bli en del av vårt nytänkande team på IT-enheten i en spännande digitaliseringsresa, där vi fokuserar på att skapa attraktiva flygplatser för flygbolag, resenärer, hyresgäster och andra aktörer på våra flygplatser. Vi ser fram emot din ansökan!  



Dina arbetsuppgifter
Du ansvarar för plattformen i sin helhet och jobbar tillsammans med övriga på IT och verksamheten i stort, med förvaltning och utveckling av vår ServiceNow. Tillsammans med ansvariga på IT säkerställer du innehållet och strukturen av vårt CMDB samt ser till att rutiner och processer fungerar smidigt och effektivt så vi alltid har uppdaterad information för våra ITSM tjänster. 

Vidare arbetar du med att:

·         säkerställa att behörighetsstrukturen finns på plats, följs och uppdateras i ServiceNow

·         styra och leda vår leverantör vid förvaltning och utveckling av ServiceNow 

·         ställa krav på förändring och säkerställa genomförandet

·         skapa goda relationer med leverantörer, medarbetare och andra aktörer på flygplatsen

 

Din profil 
Du har arbetat några år inom IT-branschen och har bred erfarenhet inom IT som stöttar verksamheten. Problemlösning och teknikintresse ligger dig varmt om hjärtat och du trivs i en roll med många kontaktytor. Vi vill ligga i framkant med en uppdaterad modell varpå du behöver hålla dig välinformerad inom ny funktionalitet/teknik inom ServiceNow.

Du har:

·         eftergymnasial utbildning inom IT

·         kompetens inom ServiceNow 

·         erfarenhet av arbete i ServiceNow, CMDB och Configuration Management

·         goda kunskaper i svenska samt engelska i tal och skrift



Meriterande:

·         certifiering inom ServiceNow

·         certifierad inom ITIL 



Som person är du social, van att ha många bollar i luften och har lätt att bygga nya relationer. För att lyckas i rollen måste du på ett effektivt sätt kunna kombinera din kreativa förmåga med din tekniska kompetens och när du stöter på en utmanande situation söker du och prövar nya lösningar. Du är kommunikativ, lyhörd, självständig och har förmågan att på ett representativt sätt bemöta både interna och externa parter. 

 

Att arbeta på Swedavia
Vi är alltid vakna, dygnet runt årets alla dagar. Det är här resan börjar. Swedavia vill göra mötet mellan människor enkelt och vi vill göra stora avstånd små. Vi bidrar till den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Via våra flygplatser kommer Sverige ut i världen och världen till Sverige. Vi vill att människor ska flyga med gott samvete och därför tar vi sikte på att vara världsledande i hållbarhet och på att driva flygplatser med minsta möjliga klimatpåverkan.


På vår hemsida: https://www.swedavia.se/om-swedavia/jobba-hos-oss/ kan du läsa mer om hur det är att jobba hos oss.



Säkerhet har hög prioritet för oss på Swedavia. Vi genomför därför en säkerhetsprövning innan beslut om anställning. Du kan läsa mer om vad säkerhetsprövning innebär på Säkerhetspolisens hemsida.


För att kunna göra så objektiva bedömningar som möjligt använder vi arbetspsykologiska tester i våra rekryteringar.


I den här rekryteringen har Swedavia redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss därför all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.


Urval sker löpande och vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt. Visa mindre

Jobb inom IT

Ansök    Jul 15    inkhous    Systemadministratör
We are looking for a consultant who will work as a Digital Analyst at our client . In this assignment, you will be an important part of supporting all of their markets around the world within the Communications Integration team. As a Digital Analyst, you will: Reviewing the operations of the agencies in the markets on social media tools. Monitoring of performance on websites through analytics tools. Identifying the best examples of social media posts... Visa mer
We are looking for a consultant who will work as a Digital Analyst at our client .


In this assignment, you will be an important part of supporting all of their markets around the world within the Communications Integration team.


As a Digital Analyst, you will:


Reviewing the operations of the agencies in the markets on social media tools.
Monitoring of performance on websites through analytics tools.
Identifying the best examples of social media posts according to the results.
Data consolidation and analysis will be done while creating their monthly, quarterly, and annual reports.
Follow up on opt-in excels so that the company follows the campaign actions of the countries that will participate in the campaigns.
You have digital media (or digital marketing) agency experience.
You have great data analytics skills specializing in website.
You are fluent in English and Persian both written and spoken.
You have experience from working with digital media tools. Visa mindre

Systemteknisk administratör till SSP

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandiater. För kunds räkning söker vi nu: Vill du jobba på en arbetsplats med starkt driv och förändringsfokus? Nu söker vi en systemadministrato?r till SSP som nu ska uto?ka deras Data Management Team (DMT) med ytterligare en person fo?r att mo?ta nya projekt och system. Är du den vi söker? Om tja?nsten Teamet består idag av fyra systemadministratörer, två av lite mer administrativ profil och två med mer systemtekn... Visa mer
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandiater.
För kunds räkning söker vi nu:

Vill du jobba på en arbetsplats med starkt driv och förändringsfokus? Nu söker vi en systemadministrato?r till SSP som nu ska uto?ka deras Data Management Team (DMT) med ytterligare en person fo?r att mo?ta nya projekt och system. Är du den vi söker?

Om tja?nsten

Teamet består idag av fyra systemadministratörer, två av lite mer administrativ profil och två med mer systemteknisk profil. Nu utökar teamet men en femte medarbetare med systemteknisk profil.

I rollen som systemadministrato?r kommer du att tillho?ra ett team som pa? olika sa?tt arbetar med den omfattande portfo?lj SSP erbjuder. Du kommer tillsammans med ditt team arbeta agilt och flexibelt med omra?dena Food & Beverage och Retail.

Arbetsuppgifter

Uppdatera information ga?llande inko?psartiklar och fo?rsa?ljningsartiklar

Felsöka och analysera om artiklar inte kopplar rätt

Sa?kersta?lla att de underlag som kommer in a?r korrekta

Agera pa? de a?renden som kommer in genom a?rendehanteringssystemet

Ha flera kontaktytor, ba?de inom och utanfo?r ditt team

O?vriga administrativa uppgifter

Vara en viktig del av kedjan i implementeringen av nya systemet, SAP


Rollen är heltid 100% och du kommer att arbeta hybrid med kontor på Arlanda.

SSP har sitt huvudkontor på Arlanda och det är därifrån du kommer att utgå. Eftersom Arlanda a?r ett sa?kerhetsklassat omra?de kommer du att beho?va genomga? en sa?kerhetspro?vning. Detta inneba?r bland annat att du beho?ver kunna visa upp intyg pa? vad du varit sysselsatt med de senaste fem a?ren, samt kunna visa upp ett utdrag fra?n belastningsregistret.

Vem är du?

Som person är du självständig, flexibel och noggrann. Du har en god samarbetsförmåga och arbetar väldigt strukturerat.

Fo?r att lyckas i rollen ser vi att du har:

Tidigare erfarenhet av systemadministration, gärna i samband med ett kassasystem där du arbetat med innehållet, felsökt och jobbat på ett mer analytiskt/grävande sätt

Mycket goda kunskaper i Excel

Tidigare erfarenhet av SAP är meriterande.

Obehindrade språkkunskaper i svenska och engelska da? du kommer anva?nda ba?da spra?ken i arbetet.


Om SSP

SSP är den ledande operatören av restauranger, barer, caféer, food courts och butiker på flygplatser, tågstationer, arenor och eventanläggningar. Globalt är SSP verksamma i över 35 länder över hela världen på cirka 600+ anläggningar. De har en omfattande portfölj med mer än 500 internationella, nationella, lokala och specialvarumärken. Dessa inkluderar deras egna varumärken, såsom Upper Crust och Ritazza samt varumärken som vi driver via franchise, inklusive Bastard Burgers, Taco Bar, Eatery, WHSmith, O´Learys, Starbucks och Burger King.

Välkommen med din ansökan!

Låter detta som någonting som kan passa dig, eller kanske någon du känner? Då vill vi gärna få kontakt med dig! Urval sker löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan så fort som möjligt. Detta är en direktrekrytering där rekryteringsprocessen hanteras av ambition:x. Har du frågor relaterade till tjänsten och processen är du välkommen att kontakta oss på [email protected] Tveka inte på att höra av dig till oss vid frågor eller funderingar! Visa mindre

E-tjänstutvecklare

Ansök    Mar 1    Sigtuna kommun    Systemadministratör
Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikhete... Visa mer
Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit!



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som är en lagspelare, som kan identifiera problem i nuvarande lösningar och utveckla hållbara lösningar utifrån behov. Med stort engagemang och öppenhet kan du resonera och föreslå långsiktiga lösningar som ger bättre effektivitet för den interna organisationen samt en ökad service till medborgarna.

Du kommer att arbeta med förvaltning och utveckling av kommunens interna och externa e-tjänster som är byggda i Artvise och eSumIT. Du är också en viktig person för att ge service och support till kommunens verksamheter kring e-tjänstfrågor.

Förvaltning av e-tjänster innebär att regelbundet gå igenom tjänsterna för att säkerställa aktualitet samt förbättra funktionalitet och servicenivå. Vid utveckling av en e-tjänst arbetar vi i workshopform tillsammans med representanter från verksamheten och som e-tjänstutvecklare är du ofta projektledare. Du kommer att ha mycket kontakt med kommunens olika verksamheter och det innebär att du behöver tycka om att arbeta tillsammans med andra människor och vara serviceinriktad.
Processkartläggning ingår som en del i arbetsuppgifterna.

- Utveckling av kommunens e-tjänster
- Ge stöd före, under och efter införande av e-tjänster
- Analysera behov och systemtekniska förutsättningar
- Omvärldsbevakning och kartläggning av trender inom området

Vi söker dig som arbetar strukturerat för att ta fram bästa möjliga lösningar utifrån de förutsättningar som ges. Vi ser även att du har lätt för att samarbeta och att du tar ett stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter.

Arbetet kräver goda IT-kunskaper och goda kunskaper inom dokumentation och planering. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på i svenska.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har grundläggande utbildning inom data- och systemvetenskap eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Det är mycket meriterande om du tidigare har arbetat med e-tjänst- utveckling.

Har du dessutom projektledarutbildning och/eller erfarenhet av att arbeta som projektledare i en större organisation så tror vi att du passar hos oss.

Som person så tror vi att du har ett lösningsorienterat förhållningssätt och ser möjligheter i förändringar. Du arbetar bra med andra människor och hittar win-win-lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Är smidig, lyhörd och kommunicerar på ett konstruktivt sätt.

Struktur är viktigt för dig och du arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines.


ÖVRIGT
Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan ta delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Har du Intresse av IT och kan ServiceNow?

Ansök    Mar 22    Swedavia AB    Systemadministratör
Har du stort intresse för IT samt är kreativ, noggrann och en bra lagspelare? Då kan du vara vår nya medarbetare på IT Service!  Till Swedavia IT söker vi dig som ska ansvara för vårt CMDB och agera Configuration Manager. Tillsammans med dina kollegor säkerställer du strukturen för vår ServiceNow-plattform avseende tjänstekatalog, CMDB och behörigheter. Du ansvarar även för plattformen i sin helhet och jobbar tillsammans i teamet med förvaltning och... Visa mer
Har du stort intresse för IT samt är kreativ, noggrann och en bra lagspelare?

Då kan du vara vår nya medarbetare på IT Service! 



Till Swedavia IT söker vi dig som ska ansvara för vårt CMDB och agera Configuration Manager.

Tillsammans med dina kollegor säkerställer du strukturen för vår ServiceNow-plattform avseende tjänstekatalog, CMDB och behörigheter. Du ansvarar även för plattformen i sin helhet och jobbar tillsammans i teamet med förvaltning och utveckling av vår ServiceNow.

Vårt företag, som har bland de mest hållbara flygplatserna i världen, har allt du önskar; spännande teknik, kommersiell handel, och en genuin företagskultur för att nämna några saker. Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete där du får utvecklas som person samtidigt som du får möjlighet att utveckla och effektivisera vår plattform och dess tjänster.

 

Dina arbetsuppgifter
Du ansvarar för plattformen i sin helhet och jobbar tillsammans med övriga på IT och verksamheten i stort, med förvaltning och utveckling av vår ServiceNow. Tillsammans med ansvariga på IT säkerställer du innehållet och strukturen av vårt CMDB samt ser till att rutiner och processer fungerar smidigt och effektivt så vi alltid har uppdaterad information för våra ITSM tjänster. 

Du säkerställer att behörighetsstrukturen finns på plats, följs och uppdateras i ServiceNow och jobbar med uppföljning och förvaltning tillsammans med vår leverantör av ServiceNow. Det är därför viktigt att du kan skapa goda relationer samtidigt som du kan ställa krav på förändring och säkerställa genomförandet. 

Tjänsten är placerad på någon av Swedavias flygplatser eller kontor. Vid behov behöver du kunna resa till Stockholm Arlanda Airport.

 

Din profil 
Du har eftergymnasial utbildning inom IT, teknisk kompetens inom ServiceNow och har erfarenhet av att jobba med systemet, CMDB och Configuration Management. Du är ITIL certifierad och har arbetat några år inom IT-branschen samt har bred erfarenhet inom IT som stöttar verksamheten. Problemlösning och teknikintresse ligger dig varmt om hjärtat och du trivs i en roll med många kontaktytor. 

Det är en fördel om du är certifierad/micro-certifierad inom ServiceNows CMDB och håller dig uppdaterad inom ny funktionalitet/teknik för Configuration Management som kommer i nya versioner av ServiceNow. Detta för att vi på Swedavia ska ha en så uppdaterad/fräsch modell som möjligt.

Du är social, van att ha många bollar i luften och har lätt att bygga nya relationer. För att lyckas i rollen måste du på ett effektivt sätt kunna kombinera din kreativa förmåga med din tekniska kompetens och när du stöter på en utmanande situation söker du och prövar nya lösningar. Du är kommunikativ, lyhörd, självständig och har förmågan att på ett representativt sätt bemöta både interna och externa parter. Då du har olika kontaktytor är det krav på goda kunskaper i svenska samt engelska i tal och skrift. 

Att arbeta på Swedavia
Vi är alltid vakna, dygnet runt årets alla dagar. Det är här resan börjar. Swedavia vill göra mötet mellan människor enkelt och vi vill göra stora avstånd små. Vi bidrar till den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Via våra flygplatser kommer Sverige ut i världen och världen till Sverige. Vi vill att människor ska flyga med gott samvete och därför tar vi sikte på att vara världsledande i hållbarhet och på att driva flygplatser med minsta möjliga klimatpåverkan.


På vår hemsida: https://www.swedavia.se/om-swedavia/jobba-hos-oss/ kan du läsa mer om hur det är att jobba hos oss.



Säkerhet har hög prioritet för oss på Swedavia. Vi genomför därför en säkerhetsprövning innan beslut om anställning. Du kan läsa mer om vad säkerhetsprövning innebär på Säkerhetspolisens hemsida.


För att kunna göra så objektiva bedömningar som möjligt använder vi arbetspsykologiska tester i våra rekryteringar.


I den här rekryteringen har Swedavia redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss därför all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.


Urval sker löpande och vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt. Visa mindre

Systemadministratör till AVISEQ i Göteborg

Systemadministratör till AVISEQ i Göteborg AVISEQ NMC, Network Management Center, är inne i ett intensivt utvecklingsskede och expanderar inom alla kategorier. Därför söker vi nu fler Systemadministratörer till vårt team. Vi gör nu en större satsning där vi fokuserar på att bygga upp en leveransförmåga inom området Infrastruktur innehållande datacenter, virtuella miljöer med RedHat OpenShift. På AVISEQ arbetar vi med att bygga, utveckla och underhålla samh... Visa mer
Systemadministratör till AVISEQ i Göteborg
AVISEQ NMC, Network Management Center, är inne i ett intensivt utvecklingsskede och expanderar inom alla kategorier. Därför söker vi nu fler Systemadministratörer till vårt team. Vi gör nu en större satsning där vi fokuserar på att bygga upp en leveransförmåga inom området Infrastruktur innehållande datacenter, virtuella miljöer med RedHat OpenShift.
På AVISEQ arbetar vi med att bygga, utveckla och underhålla samhällskritiska system i utmanande och spännande miljöer. Du kommer in i ett härligt team där humor är lika självklart som kunskapsdelning och hjälpsamhet.
Om tjänsten
I rollen som Systemadministratör arbetar du både förvaltande i vår interna systemmiljö samt utvecklande tillsammans med våra kunder där du är med i hela processen från förstudie och analys till design, installation och drift av deras miljöer.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Arbete i kundrelaterade projekt med VMware-relaterade lösningar
• Teknisk konsultation i uppdrag mot kund, medverka vid kundmöten
• Tekniskt stöd för vår NOC (1st line – Network Operation Center)
• Utbilda kollegor vid behov
• Teknisk förvaltning av befintliga produkter
Du får arbeta på ett företag som är en ledare inom sin bransch och du blir en del av ett team som består av ambitiösa och engagerade kollegor. Som Systemadministratör får du chansen att vara med och påverka vår verksamhet och bidra till vår marknadsledande position.
Vem är du?
För att trivas med och lyckas i rollen som Systemadministratör på AVISEQ är du självständig och drivande men har samtidigt lätt för att samarbeta, både med kollegor och med våra kunder. Du är ansvarstagande och systematisk och gillar ordning och reda. Du har en kreativ och lösningsorienterad inställning till hur du utför ditt arbete och du har viljan att ständigt uppdatera dina kunskaper.
Vi ser gärna att du har minst 5 års erfarenhet av arbete med VMware (vSphere, vSAN), Linuxmiljö och Microsoft Server. Vi tror att du i botten har en högskoleutbildning med inriktning på IT. Du är flytande i svenska och engelska både i tal och skrift.
Du välkomnas till ett företag där det är högt i tak och där vi lägger stort värde i de personliga egenskaperna. Grundläggande kunskaper från RedHat (OpenShift), lagringslösningar, Active Directory, Microsoft och Scripting-erfarenhet är mycket meriterande.
Välkommen med din ansökan, gärna så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%, där vi tillämpar 6 månaders provanställning. Grund för anställning är godkänd registerkontroll/säkerhetsprövning och tillträde sker enligt överenskommelse.
Vi eftersträvar mångfald och välkomnar sökande som kan bidra till att vi uppnår detta.
I denna rekrytering samarbetar vi med QRIOS Life Science & Engineering, Henrik Granqvist, tfn: 072 - 077 80 79.
AVISEQ verkar inom kritisk kommunikation. Vi är specialister på att erbjuda kostnadseffektiva tjänster utan att göra avkall på säkerheten. Vi övervakar, driftar och underhåller våra kunders tekniska utrustning och system, allt för att säkerställa deras kritiska verksamhet. Våra största kunder verkar inom luftfart och säkerhet vid flygtrafikcentraler, flygplatser, statliga myndigheter och företag, såväl offentliga som privata, i hela Sverige. AVISEQ har cirka 200 anställda och blev i maj 2020 en del av LFV-koncernen. Vi vill vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och att ta ett samhällsansvar! Visa mindre

IT administratör 40 % som kan skapa förutsättningar för ett bättre liv

Rebecka /Ekebylund har två enheter, Rebecka på Färingsö och Ekebylund i Rosersberg. Målgruppen är kvinnor med alkohol-, narkotika- och/eller läkemedelsmissbruk, ibland i kombination med psykisk störning och behov av viss omvårdnad. ARBETSUPPGIFTER SiS LVM-hem Rebecka/Ekebylund samt SiS ungdomshem Rebecka söker nu en IT administratör till våra två institutioner. Arbetet som IT administratör på institutionerna är mycket flexibelt och innebär bl.a. att d... Visa mer
Rebecka /Ekebylund har två enheter, Rebecka på Färingsö och Ekebylund i Rosersberg.
Målgruppen är kvinnor med alkohol-, narkotika- och/eller läkemedelsmissbruk, ibland i kombination med psykisk störning och behov av viss omvårdnad.

ARBETSUPPGIFTER
SiS LVM-hem Rebecka/Ekebylund samt SiS ungdomshem Rebecka söker nu en IT administratör till våra två institutioner. Arbetet som IT administratör på institutionerna är mycket flexibelt och innebär bl.a. att du kommer att vara behjälplig på båda institutionerna samt på SiS LVM-hem Rebecka/Ekebylunds båda enheter, där enhet Rebecka ligger på samma område på Ekerö som Ungdomshemmet Rebecka och enhet Ekebylund ligger i Rosersberg. Arbetet innebär sedvanliga IT administratörs uppgifter . I arbetet ingår arbetsuppgifter som att handha användarhantering av admin.nätverk samt flertalet andra verksamhetssystem. Det ingår även viss praktisk hantering av nätverk, säkerhetssystem, skrivare, samt installation av datorer, iPads mobiler mm. Du kommer även hantera en del i vårat larmsystem samt våra larm- och elevtelefoner.
I arbetet ingår även att hantera all sorts sedvanliga It-administratörsuppgifter samt att ha både interna och externa kontakter med våra avdelningar, IT enheten på huvudkontoret men även vissa andra externa aktörer. Tjänsten innebär även ett visst klientnära arbete direkt på våra avdelningar. Vi arbetar efter våra värdeord, respekt, omtanke och tydlighet gentemot både våra klienter och kollegor.

KVALIFIKATIONER
Din personliga lämplighet är av stor vikt och du bör därför vara serviceinriktad med god samarbetsförmåga samt stor flexibilitet. Det är även av stor betydelse att ha ett gott bemötande mot våra klienter på institutionen. Du har bred erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och ansvarsområden samt är van att lösa praktiska problem självständigt och kan ta egna initiativ.
Du skall ha B-körkort och avslutat yrkesförberedande gymnasieprogram alternativt annan adekvat utbildning som arbetsgivaren anser likvärdig.

ÖVRIGT
SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. Visa mindre

Teknikintresserad kundservicemedarbetare

Ansök    Apr 29    Randstad AB    Systemadministratör
Arbetsbeskrivning Är du vår nya kundservicemedarbetare? Vi växer och behöver dig här på vårt mycket trevliga kontor i Arlanda stad. Här får du jobba tillsammans med ett gäng engagerade och roliga kollegor. Vi är ett litet gäng där man lär känna varandra bra. Vi är ett internationellt bolag som växer även i Sverige och jobbet som kundservicemedarbetare är en ny tjänst. Jobbet är varierande, ansvarsfullt och fritt. Här trivs du som är tekniskt intresserad oc... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Är du vår nya kundservicemedarbetare? Vi växer och behöver dig här på vårt mycket trevliga kontor i Arlanda stad. Här får du jobba tillsammans med ett gäng engagerade och roliga kollegor. Vi är ett litet gäng där man lär känna varandra bra. Vi är ett internationellt bolag som växer även i Sverige och jobbet som kundservicemedarbetare är en ny tjänst. Jobbet är varierande, ansvarsfullt och fritt. Här trivs du som är tekniskt intresserad och brukar få höra att du är bra på att hjälpa till. Du är ordningsam och tycker att kollegorna är viktiga. Här blandar vi ett högt engagemang för jobbet med mycket humor.

Ansvarsområden
Det är du som tar emot frågor från kunder via telefon och mail. Du gör en bedömning, hjälper kunden själv eller skickar den vidare till någon annan som kan hjälpa. Det rör sig ofta om tekniska frågor, IT, hårdvara och nätverket. Kunderna ringer från Sverige, men lösningen kan vara att ta hjälp från kollegor i Finland. Du administrerar ärendet och följer upp. Ibland tar du fram analyser och skapar fakturor. 

Kvalifikationer
För att du ska få så bra förutsättningar som möjligt kommer här några saker du måste ha med dig:

• Behärska både svenska och engelska i tal och skrift
• Intresse inom IT-hårdvara
• Vana av att arbeta med dator som arbetsredskap
• Gymnasieutbildning

Vi blir också glada om du har något av följande, men detta är inget måste:

• Erfarenhet av liknande roll
• Erfarenhet av annat serviceyrke
• Tala och skriva Finska 
För att trivas hos oss och i rollen tror vi att du är prestigelös, engagerad, social, ansvarsfull och gärna har humor. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
In this process, Acrelec cooperates with Randstad Technologies. You are welcome with your application as we continuously interview to find the right candidate. At the latest please send your application before May 31th 2021. For questions, contact Recruitment Consultant Ann-Christine Holmer at [email protected]; phone number 070 221 5970.

Om företaget
ACRELEC supports the digitalization of the points of sale of major brands in the retail leisure and food and beverage. With more than 900 people around the world, ACRELEC offers turnkey solutions (hardware, software and services). Our main products are order kiosks, as well as cash register systems and various IT systems and services for the restaurant industry. We are growing in Sweden.

Acrelec is a global technology company focused on reinventing the customer experience for restaurant and retail brands. Leveraging decades of software, hardware and service expertise, we develop and integrate new platforms that increase customer engagement, optimize efficiency and improve operations. Our 900 employees around the globe collaborate with our customers and partners to design, create and build the world’s leading smart stores. Visa mindre

Teknikintresserad kundservicemedarbetare

Ansök    Jun 9    Randstad AB    Systemadministratör
Arbetsbeskrivning Är du vår nya kundservicemedarbetare? Vi växer och behöver dig här på vårt mycket trevliga kontor i Arlanda stad. Här får du jobba tillsammans med ett gäng engagerade och roliga kollegor. Vi är ett litet gäng där man lär känna varandra bra. Vi är ett internationellt bolag som växer även i Sverige och jobbet som kundservicemedarbetare är en ny tjänst. Jobbet är varierande, ansvarsfullt och fritt. Här trivs du som är tekniskt intresserad oc... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Är du vår nya kundservicemedarbetare? Vi växer och behöver dig här på vårt mycket trevliga kontor i Arlanda stad. Här får du jobba tillsammans med ett gäng engagerade och roliga kollegor. Vi är ett litet gäng där man lär känna varandra bra. Vi är ett internationellt bolag som växer även i Sverige och jobbet som kundservicemedarbetare är en ny tjänst. Jobbet är varierande, ansvarsfullt och fritt. Här trivs du som är tekniskt intresserad och brukar få höra att du är bra på att hjälpa till. Du är ordningsam och tycker att kollegorna är viktiga. Här blandar vi ett högt engagemang för jobbet med mycket humor.

Ansvarsområden
Det är du som tar emot frågor från kunder via telefon och mail. Du gör en bedömning, hjälper kunden själv eller skickar den vidare till någon annan som kan hjälpa. Det rör sig ofta om tekniska frågor, IT, hårdvara och nätverket. Kunderna ringer från Sverige, men lösningen kan vara att ta hjälp från kollegor i Finland. Du administrerar ärendet och följer upp. Ibland tar du fram analyser och skapar fakturor. 

Kvalifikationer
För att du ska få så bra förutsättningar som möjligt kommer här några saker du måste ha med dig:

• Behärska både svenska och engelska i tal och skrift
• Intresse inom IT-hårdvara
• Vana av att arbeta med dator som arbetsredskap
• Gymnasieutbildning

Vi blir också glada om du har något av följande, men detta är inget måste:

• Erfarenhet av liknande roll
• Erfarenhet av annat serviceyrke
• Tala och skriva Finska 
För att trivas hos oss och i rollen tror vi att du är prestigelös, engagerad, social, ansvarsfull och gärna har humor. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
In this process, Acrelec cooperates with Randstad Technologies. You are welcome with your application as we continuously interview to find the right candidate. At the latest please send your application before May 31th 2021. For questions, contact Recruitment Consultant Ann-Christine Holmer at [email protected]; phone number 070 221 5970.

Om företaget
ACRELEC supports the digitalization of the points of sale of major brands in the retail leisure and food and beverage. With more than 900 people around the world, ACRELEC offers turnkey solutions (hardware, software and services). Our main products are order kiosks, as well as cash register systems and various IT systems and services for the restaurant industry. We are growing in Sweden.

Acrelec is a global technology company focused on reinventing the customer experience for restaurant and retail brands. Leveraging decades of software, hardware and service expertise, we develop and integrate new platforms that increase customer engagement, optimize efficiency and improve operations. Our 900 employees around the globe collaborate with our customers and partners to design, create and build the world’s leading smart stores. Visa mindre

Ansvarig inom interna digitala kanaler på Kommunikation

Ansök    Sep 4    Adecco Sweden AB    Systemadministratör
Om tjänsten Tjänsten är ett konsultuppdrag på 50-100% under 4-6 månader. Swedavia söker en förvaltningsansvarig för deras interna digitala kanaler till enheten Kommunikation som vill bidra till att Swedavias Intranät ligger i framkant. Du kommer samarbeta nära övriga medarbetare på avdelningen såväl som andra representanter inom koncernen. Du rapporterar till Chef Corporate Communications. Rollen/uppdraget i vardagen: -Du ansvarar för att upprätthålla, för... Visa mer
Om tjänsten
Tjänsten är ett konsultuppdrag på 50-100% under 4-6 månader. Swedavia söker en förvaltningsansvarig för deras interna digitala kanaler till enheten Kommunikation som vill bidra till att Swedavias Intranät ligger i framkant. Du kommer samarbeta nära övriga medarbetare på avdelningen såväl som andra representanter inom koncernen. Du rapporterar till Chef Corporate Communications. Rollen/uppdraget i vardagen:
-Du ansvarar för att upprätthålla, förvalta och vara en viktig del i utvecklingen av Intranätet.
-Du är länken mellan kommunikation och IT och jobbar nära utvecklings- och förvaltningsledare för att självständigt kunna planera, prioritera och se till att kanalen håller hög funktionalitet och kvalitet.
-I samråd med Swedavias organisation hjälper du till att ta fram ny funktionalitet och förbättrar befintlig. –
Du ser varje dag till att Intranätet fungerar optimalt och jobbar aktivt med att hitta och rapportera eventuella tekniska fel. –
Du identifierar, följer upp och genomför aktiviteter som bidrar till att Swedavias personal har ett förstklassigt digitalt verktyg i sin vardag.

Om Swedavia
Swedavia äger, driver och utvecklar tio av Sveriges flygplatser. Genom strategisk kommunikation, fokus på kund och genom öppna, ödmjuka och nära relationer med omvärlden vill vi skapa förståelse, intresse och engagemang för Swedavias utveckling och för flygets betydelse. Genom att vara en del av kommunikationsteamet under 5-6 månader är du med och möjliggör den leverans som avdelningen formulerat i verksamhetsplanen.

Om dig
-Du har flerårig erfarenhet inom digitala kanaler, både från den tekniska sidan men även från den redaktionella innehållsdelen
-Du har erfarenhet av att jobba med SharePoint och andra CMS-verktyg, kan grundläggande HTML och har troligtvis erfarenhet från ärendehanteringssystem och/eller uppföljningssystem.
-Du brinner för digitala lösningar och har koll på trender och den senaste tekniken.
-Du är bekväm med SEO-arbete och Google Analytics.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Malin Hammarling, [email protected]

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Sökord

Swedavia, Förvaltningsansvarig, Uppsala, Adecco Visa mindre

IT Support – to Software company within retail, food and beverage

Ansök    Apr 7    Randstad AB    Systemadministratör
Arbetsbeskrivning with a startup mindset – we offer a broad position! Are you looking for an opportunity to join a company with a flair of a start- up? Do you want to develop yourself in a variety of roles in a company that supports professional growth with opportunities to impact? We are now looking for an IT Support for versatile and responsible tasks in a customer interface position. Join our team in Arlanda Stad and make a difference! https://acrelec.... Visa mer
Arbetsbeskrivning
with a startup mindset – we offer a broad position!

Are you looking for an opportunity to join a company with a flair of a start- up? Do you want to develop yourself in a variety of roles in a company that supports professional growth with opportunities to impact? We are now looking for an IT Support for versatile and responsible tasks in a customer interface position. Join our team in Arlanda Stad and make a difference!
https://acrelec.com  




Ansvarsområden


In this position, you will work as part of the support team for our products; kiosks, cash register systems and other smart IT systems and service innovation. Your colleagues are located in Finland and Denmark and you cooperate with the team in Arlanda Stad, Stockholm in order to support the Nordic Region as well. 
The work includes 1st and 2nd level support services for existing customers and various service production tasks (such as application updates, troubleshooting, etc) whatever help our clients’ need in our products.  
If you wish, you can also participate in new projects as a technical expert, where you bring ideas to implementation with your own technical expertise. Once you’re in, there’s no telling what will happen next - you can influence your own job!


Kvalifikationer
You have a couple of years  of previous experience in customer interface with 1st and 2nd line support, service desk work, troubleshooting and solving issues with knowledge of hardware and software. You have a logical mind, like challenges, teamwork and have a strong customer service ethos.

Basic understanding and knowledge of System software and a great interest the SDLC. Software development or coding skills is not “must”, but a great interest will help to understand the software better. We believe you have an education within IT- or Computer technology.
Most important is who you are; words like driven, taking the initiative, humble and unpretentious tune in to you. Your ability to take a great responsibility, willing to learn and is of great importance. 

You thrive when there are many things going on and you can manage a multi-task environment well. You have excellent verbal and written communication skills in Swedish and English language.



Ansökan
In this process, Acrelec cooperates with Randstad Technologies. You are welcome with your application as we continuously interview to find the right candidate. At the latest please send your application before April 30th 2021. For questions, contact Recruitment Consultant Ann-Christine Holmer at [email protected]; phone number 070 221 5970.

Om företaget
ACRELEC supports the digitalization of the points of sale of major brands in the retail leisure and food and beverage. With more than 900 people around the world, ACRELEC offers turnkey solutions (hardware, software and services). Our main products are order kiosks, as well as cash register systems and various IT systems and services for the restaurant industry. We are growing in Sweden.

Acrelec is a global technology company focused on reinventing the customer experience for restaurant and retail brands. Leveraging decades of software, hardware and service expertise, we develop and integrate new platforms that increase customer engagement, optimize efficiency and improve operations. Our 900 employees around the globe collaborate with our customers and partners to design, create and build the world’s leading smart stores. Visa mindre