Lediga jobb som Upphandlare i Sigtuna

Se lediga jobb som Upphandlare i Sigtuna. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Sigtuna som finns hos arbetsgivaren.

Upphandlare med fokus på bygg och anläggning

Ansök    Feb 4    Sigtuna kommun    Upphandlare
Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikhete... Visa mer
Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit!

Avdelningen för ekonomi och styrning finns inom kommunledningskontoret och har en samordnande roll genom att ge stöd och service till hela kommunen. Avdelningens ansvarsområde spänner över hela det ekonomiska spektret såsom ekonomisk planering, redovisning, budget och uppföljning, likviditets- och finansieringsfrågor, investeringar och ekonomiadministration. På avdelningen finns också ansvaret för kommunens inköp och upphandlingar, lokalstrategiska frågor samt uppdraget att hålla samman frågor kring verksamhetsplanering, uppföljning, statistik, kvalitet och analys. Vi driver också kommunens övergripande arbete för en långsiktigt hållbar samhällsutveckling.

ARBETSUPPGIFTER
Är du en erfaren upphandlare? Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av upphandling inom bygg, fastighet, mark och anläggning, med särskilt fokus på ramavtal. Du drivs av att skapa värde genom effektiva upphandlingar och tycker att det är både utmanande och roligt att arbeta med hela processen. 

Som upphandlare är ditt huvudfokus att genomföra upphandlingar tillsammans med verksamheten, men du är också medskapare till nya arbetssätt och förbättringar. Vi ger dig stöd och uppmuntran i att använda olika typer av förfaranden för att du ska utvecklas som individ och därmed blir du en del av en lärande enhet. Kommunens mål genomsyrar vårt arbete, stabil och hållbar kommunal ekonomi, tjänster av hög kvalitet och hållbar samhällsutveckling och att vi ska vara en attraktiv och  hållbar arbetsgivare. 

Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av att som upphandlare ansvara för planering och genomförande av upphandlingar med skiftande komplexitet. Du kommer självständigt och i grupp upprätta och sammanställa upphandlingsdokument och avtal samt ansvara för anbudsutvärdering tillsammans med sakkunniga beställare ute i organisationen. Uppföljning av avtal samt rådgivning internt i organisationen är också en del av uppdraget. I rollen som upphandlare förväntas du kunna se till helheten med fokus på den goda affären. Vi använder ett elektroniskt flöde i upphandlingsprocessen med verktyget e-Avrop. Som en del av arbetet ingår också att vara med och utveckla vårt arbete kopplat till de mål som är satta för enheten, där fokus ligger på att skapa mervärde för våra invånare i kommunen.

För oss är det viktigt att våra medarbetare har ett hållbart arbetsliv och kan kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid. Du blir en del av inköp- och upphandlingsenheten som består av ett gäng engagerade upphandlare samt inköp- och avtalscontrollers. Under våren kommer vi även att utöka enheten och rekrytera en resurs med fokus på uppföljning. Vi har en flexibel arbetsplats och erbjuder kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och semesterväxling. Din närmaste chef är inköp- och upphandlingschef.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet, gärna mer, av att självständigt ansvara för upphandlingar; inom det offentliga inom LOU eller det privata minst på taktisk eller strategisk nivå. Du har tidigare arbetat med upphandlingar inom bygg och fastighet och/eller mark och anläggning, med fokus på ramavtal. Det är en fördel om du även har erfarenhet av entreprenadupphandlingar. Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska, både i tal och skrift. Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning eller annan relevant utbildning, exempelvis en YH-utbildning inom upphandling och/eller inköp, som arbetsgivaren bedömer likvärdig. 

Du är trygg i dig själv och i din roll som upphandlare, du vågar stå upp för dina åsikter och resonera dig fram till gemensamma lösningar. Du trivs med att arbeta självständigt, tar initiativ inom ditt ansvarsområde och har en stark drivkraft att slutföra det du påbörjar. I rollen kommer du att samarbeta med både interna och externa parter, vilket gör att din samarbetsförmåga och vilja att arbeta prestigelöst mot gemensamma mål är värdefulla egenskaper. Du är lyhörd, smidig och kommunicerar på ett tydligt och konstruktivt sätt, samtidigt som du anpassar din kommunikation efter mottagarens behov. Utöver detta så är du lösningsorienterad och har modet att både uppmuntra, utmana och inspirera till nya idéer och arbetssätt. Vi tror att du kommer att trivas allra bäst i rollen om du också har viljan att ihop med oss utveckla arbetssätt och metoder, och när vi utvecklas så har vi också roligt tillsammans. 

Urvalsarbete och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden, så varmt välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Din ansökan gör du enkelt genom att bifoga ditt CV och svara på några urvalsfrågor kopplade till denna tjänst. Vi ber dig dock att inte bifoga personligt brev.

Under rekryteringsprocessen kan tester och arbetsprov förekomma. Dessutom genomförs ekonomisk och juridisk bakgrundskontroll på slutkandidaten som en del i Sigtuna kommuns trygghets- och säkerhetsarbete. Blir du vår slutkandidat kommer du att få mer information och kontrollen görs givetvis med ditt samtycke.

Tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass, vilket innebär att en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan komma att genomföras innan anställning. Blir du vår slutkandidat kommer du att få mer information och kontrollen görs givetvis med ditt samtycke.

Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun!

https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Upphandlare

Ansök    Mar 8    Sigtuna kommun    Upphandlare
Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikhete... Visa mer
Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit!

Avdelningen för ekonomi och styrning finns inom kommunledningskontoret och har en samordnande roll genom att ge stöd och service till hela kommunen. Avdelningens ansvarsområde spänner över hela det ekonomiska spektret såsom ekonomisk planering, redovisning, budget och uppföljning, likviditets- och finansieringsfrågor, investeringar och ekonomiadministration. På avdelningen finns också ansvaret för kommunens inköp och upphandlingar, lokalstrategiska frågor samt uppdraget att hålla samman frågor kring verksamhetsplanering, uppföljning, statistik, kvalitet och analys. Vi driver också kommunens övergripande arbete för en långsiktigt hållbar samhällsutveckling.

Inköp- och upphandlingsenheten har sin arbetsplats i kommunhuset i Märsta, med gratis parkering och nära både tåg- och busstation. Vi erbjuder en flexibel arbetsplats med möjlighet till distansarbete ett par dagar i veckan.

I Sigtuna kommun har vi har alltid invånaren i fokus i våra inköps- och upphandlingsprocesser. Vi arbetar ständigt med att effektivisera och förenkla för att nå vår vision att vara den mest attraktiva kommunen i landet att bo, leva och verka i. Ledningen, politiken och förvaltningarna har en samsyn i att upphandling är ett strategiskt verktyg för att uppnå Sigtuna kommuns vision och mål.


ARBETSUPPGIFTER
Vill du, tillsammans med vårt härliga team, vara med i utvecklingen av Sigtuna kommuns upphandlingsarbete? Vi söker nu en ny kollega.

Som upphandlare hos oss består dina arbetsuppgifter i huvudsak av att som projektledare ansvara för planering och genomförande av upphandlingar med skiftande komplexitet.
Du kommer självständigt och tillsammans med beställare upprätta och sammanställa upphandlingsdokument samt ansvara för anbudsutvärdering tillsammans med sakkunniga beställare ute i organisationen. Uppföljning av avtal samt rådgivning internt i organisationen är också en del av uppdraget. Vi använder ett elektroniskt flöde i upphandlingsprocessen med upphandlingsverktyget e-Avrop. Som en del av arbetet ingår också att vara med och utveckla vårt arbete kopplat till de mål som är satta för enheten, där fokus ligger på att skapa mervärde för våra invånares skattepengar.

För oss är det viktigt att våra medarbetare har ett hållbart arbetsliv och kan kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid. Du kommer att ingå i ett team med fem andra upphandlarkollegor och totalt är vi tio medarbetare på enheten, vi har en flexibel arbetsplats och erbjuder kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och semesterväxling. Det finns också en personalklubb som erbjuder fina erbjudanden som du som anställd alltid kan ta del av. Exempelvis motionsaktiviteter med kollegor, teaterbiljetter eller alpinresor.

Läs gärna mer i vår länk nedan, om hur vår Inköps- och upphandlingschef Maria Öhman ser på teamet och sin roll som enhetschef.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har några erfarenhet av att ansvara för egna upphandlingar. Du har erfarenhet av LOU utifrån en offentlig organisation, vi ser gärna att du har arbetat inom något av följande områden, varu- och tjänste-, IT- eller entreprenadupphandlingar. Du har en högskoleexamen alternativt universitetsexamen inom t ex juridik, ekonomi, upphandling, inköp eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har även en mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.

Har du erfarenhet av att arbeta i en beställar- eller leverantörsroll, är det meriterande. Erfarenhet av att arbeta i upphandlingssystemet e-Avrop är också meriterande.

I rollen som upphandlare arbetar du nära kollegorna på enheten och krokar arm med kollegor i kommunens olika verksamheter. För att lyckas i rollen behöver du därför kunna samarbeta bra med andra människor och ha prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Du är lyhörd och kommunicerar på ett konstruktivt sätt. Du ser möjligheter i förändringar, kommer gärna med idéer och du gillar att hitta lösningar på uppkomna problem. Du vågar stå upp för dina egna åsikter och resonera dig fram till gemensamma lösningar.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande så varmt välkommen med din ansökan idag!

ÖVRIGT
Din ansökan gör du enkelt genom att bifoga ditt CV och svara på några urvalsfrågor kopplade till denna tjänst. Vi ber dig dock att inte bifoga personligt brev.

Under rekryteringsprocessen kan tester och arbetsprov förekomma. Dessutom genomförs ekonomisk och juridisk bakgrundskontroll på slutkandidaten som en del i Sigtuna kommuns trygghets- och säkerhetsarbete. Blir du vår slutkandidat kommer du att få mer information och kontrollen görs givetvis med ditt samtycke

Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan ta delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun!
https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Upphandlare med några års erfarenhet

Ansök    Nov 29    Sigtuna kommun    Upphandlare
Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikhete... Visa mer
Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit!



ARBETSUPPGIFTER
I Sigtuna kommun har vi har alltid invånaren i fokus i våra inköps- och upphandlingsprocesser. Vi arbetar ständigt med att effektivisera och förenkla för att nå vår vision att vara den mest attraktiva kommunen i landet att bo, leva och verka i. Ledningen, politiken och förvaltningarna har en samsyn i att upphandling är ett strategiskt verktyg för att uppnå Sigtuna kommuns vision och mål.

Som upphandlare hos oss består dina arbetsuppgifter i huvudsak av att som projektledare ansvara för planering och genomförande av upphandlingar med skiftande komplexitet.
Du kommer självständigt och tillsammans med kollegor upprätta och sammanställa upphandlingsdokument och avtal samt ansvara för anbudsutvärdering tillsammans med sakkunniga beställare ute i organisationen. Uppföljning av avtal samt rådgivning internt i organisationen är också en del av uppdraget. Vi använder ett elektroniskt flöde i upphandlingsprocessen med upphandlingsverktyget e-Avrop. Som en del av arbetet ingår också att vara med och utveckla vårt arbete kopplat till de mål som är satta för enheten, där fokus ligger på att skapa mervärde för våra invånare i kommunen.

För oss är det viktigt att våra medarbetare har ett hållbart arbetsliv och kan kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid. Du kommer att ingå i ett team med fem andra upphandlarkollegor och totalt är vi tio medarbetare på enheten, vi har en flexibel arbetsplats och erbjuder kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och semesterväxling.

Läs gärna mer i vår länk nedan, om hur vår Inköps- och upphandlingschef Maria Öhman ser på teamet och sin roll som enhetschef.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet av att ansvara för egna upphandlingar. Du har erfarenhet av LOU från ett offentligt perspektiv samt har arbetat med både varu- och tjänsteupphandlingar. Du har en högskoleexamen alternativt universitetsexamen samt en mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i en beställar- eller leverantörsroll. Erfarenhet av att arbeta i upphandlingssystemet e-Avrop är meriterande.

I rollen som upphandlare arbetar du nära kollegorna på enheten och krokar arm med kollegor i kommunens olika verksamheter. För att lyckas i rollen behöver du därför kunna samarbeta bra med andra människor och ha prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Du är lyhörd och kommunicerar på ett konstruktivt sätt. Du ser möjligheter i förändringar, kommer gärna med idéer och du gillar att hitta lösningar på uppkomna problem. Du vågar stå upp för dina egna åsikter och resonera dig fram till gemensamma lösningar.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Varmt välkommen med din ansökan idag!

ÖVRIGT
Din ansökan gör du enkelt genom att bifoga ditt CV och svara på några urvalsfrågor kopplade till denna tjänst. Vi ber dig dock att inte bifoga personligt brev.

Under rekryteringsprocessen kan tester och arbetsprov förekomma. Dessutom genomförs ekonomisk och juridisk bakgrundskontroll på slutkandidaten som en del i Sigtuna kommuns trygghets- och säkerhetsarbete. Blir du vår slutkandidat kommer du att få mer information och kontrollen görs givetvis med ditt samtycke.

Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan ta del av olika erbjudanden och aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun!
https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Beckers Industrial Coatings söker Project Manager

Drivs du av ett verksamhetsnära-arbete i tätt samarbete med chefer och medarbetare? Vill du jobba i ett värderingsstyrt och familjeägt företag? Då kan du vara Beckers nya Project Manager! Om företaget: Beckers Group med sina hundraåriga rötter i Sverige, är ett världsledande företag som utvecklar, producerar och säljer färg för industriell användning. Beckers Group är familjeägt, med varm företagskultur i en global och innovativ miljö. Vi håller till alld... Visa mer
Drivs du av ett verksamhetsnära-arbete i tätt samarbete med chefer och medarbetare? Vill du jobba i ett värderingsstyrt och familjeägt företag? Då kan du vara Beckers nya Project Manager!
Om företaget:
Beckers Group med sina hundraåriga rötter i Sverige, är ett världsledande företag som utvecklar, producerar och säljer färg för industriell användning. Beckers Group är familjeägt, med varm företagskultur i en global och innovativ miljö. Vi håller till alldeles bredvid tågstationen i Märsta.
Om rollen:
Ansvarig för att leda och driva investeringsprojekt. Fastställande av investeringsplaner på kort och lång sikt tillsammans med våra avdelningschefer. Att för de viktigaste projekten själv genomföra förstudie, äskande, upphandling, installation och idrifttagning. Uppföljning och redovisning löpande av investeringsstatus, både lokalt och globalt samt säkerställa att projektbudget hålls för projekten. Ordförande i Investerings-kommittén samt ingå i den operativa ledningsgruppen; rapportering sker till Operations Director.
Din personlighet:
Ledaregenskaper
God samarbetsförmåga
Resultatorienterad
Strategisk
Handlingskraftig
Pedagogisk
Flexibel



Beckers värderingar: Kundfokus, tillit & integritet, laganda samt förmåga att skapa och anpassa är något som stämmer väl in på dig.
Välkommen med din ansökan senast den 6 augusti då vi kommer att börja kalla till intervjuer i mitten / slutet av augusti. Din CV och personliga brev skickas till [email protected], märk din ansökan med “Ansökan Senior Project Manager”
Ansvarig chef för rekryteringen: Andreas Wikström [email protected]
We are a privately owned global paint company with leading positions in Coil Coatings and key positions in other Industrial Coatings and Consumer Design Finishes. Founded in Sweden in 1865, our company has a lot of experience in the industry, while always adapting to modern market needs. Sustainability and innovations - for our coatings as well as the production processes are at the heart of our strategy. We offer truly global solutions. We have 24 production sites in 19 countries and serve many more through our closely-knit network of sales offices. Beckers Beyond the Surface. Our values are Customer Focus, Trust & Integrity, Team Spirit, Ability to Shape & Adapt. Visa mindre

Upphandlare med några års erfarenhet

Ansök    Okt 4    Sigtuna kommun    Upphandlare
Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikhete... Visa mer
Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit!

ARBETSUPPGIFTER
"Här finns ett tydligt fokus på inköpens strategiska betydelse, vilket är en förutsättning för att lyckas."
Maria Öhman, Inköps- och upphandlingschef

Som upphandlare kommer du att arbeta med upphandlingar men är också medskapare till nya arbetssätt och förbättringar. Vi ger dig stöd och uppmuntran i att använda olika typer av förfaranden för att du ska utvecklas som individ och därmed blir du en del av en lärande enhet. Kommunens mål genomsyrar vårt arbete, stabil ekonomi, bra kommunal service, hållbar samhällsutveckling och attraktiv arbetsgivare.

Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av att som projektledare ansvara för planering och genomförande av upphandlingar med skiftande komplexitet. Du kommer självständigt och i grupp upprätta och sammanställa upphandlingsdokument och avtal samt ansvara för anbudsutvärdering tillsammans med sakkunniga beställare ute i organisationen. Uppföljning av avtal samt rådgivning internt i organisationen är också en del av uppdraget. Vi använder ett elektroniskt flöde i upphandlingsprocessen med verktyget e-Avrop. Som en del av arbetet ingår också att vara med och utveckla vårt arbete kopplat till de mål som är satta för enheten, där fokus ligger på att skapa mervärde för våra invånare i kommunen.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet av att ansvara för egna upphandlingar. Du har arbetat med både med varu- och tjänsteupphandlingar och du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Vi ser gärna att du har högskoleexamen och har du dessutom erfarenhet av att arbeta i en beställar- eller leverantörsroll eller kunskap om e-avrop så är det meriterande för rollen.

I rollen som upphandlare hos oss kommer du att arbeta nära kollegorna på enheten och kroka arm med kollegor i kommunens olika verksamheter. För att lyckas i rollen behöver du därför kunna samarbeta bra med andra människor och ha prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Du är smidig, lyhörd och kommunicerar på ett konstruktivt sätt. Du ser möjligheter i förändringar, kommer med idéer och hittar lösningar på uppkomna problem. Du vågar stå upp för dina egna åsikter och resonera dig fram till gemensamma lösningar. Vi tror att du kommer att trivas allra bäst i rollen om du också har viljan att ihop med oss utveckla arbetssätt och metoder, och när vi utvecklas så har vi också roligt tillsammans.

"Min uppgift är att se till att gruppen mår bra och utvecklas. Bra kommunikation med ledningen och verksamheterna är en förutsättning för att lyckas. Det handlar om att kroka arm och tillsammans ge medborgarna det bästa för skattepengarna."
Läs gärna mer om hur vår Inköps- och upphandlingschef Maria Öhman ser på teamet och sin roll som enhetschef: www.upphandling24.se/gar-fran-teori-till-praktik/

Har du frågor?
Kontakta gärna Inköps- och upphandlingschef Maria Öhman om du har några frågor om tjänsten

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Din ansökan gör du enkelt genom att bifoga ditt CV och att svara på några urvalsfrågor kopplade till denna tjänst. Vi ber dig dock att inte bifoga personligt brev.

I den här rekryteringen genomförs ekonomisk och juridisk bakgrundskontroll på slutkandidaten som en del i Sigtuna kommuns trygghets- och säkerhetsarbete. Blir du vår slutkandidat kommer du att få mer information och kontrollen görs givetvis med ditt samtycke.

Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan ta delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Taktisk Inköpare med intresse för kommersiella affärer

Ansök    Nov 3    Swedavia AB    Upphandlare
Till Swedavia Inköp söker vi nu en taktisk inköpare som ska stärka vårt team och få möjligheten att vara med och utveckla våra flygplatser till nya kommersiella höjder! Dina arbetsuppgifter Som Taktiskt inköpare hos Swedavia Inköp kommer du främst genomföra upphandlingar i enlighet med LUK (lag om upphandling av koncessioner) avseende våra flygplatsers kommersiella utbud, med det avses främst food and beverage och retail, men även andra typer av tjänster,... Visa mer
Till Swedavia Inköp söker vi nu en taktisk inköpare som ska stärka vårt team och få möjligheten att vara med och utveckla våra flygplatser till nya kommersiella höjder!

Dina arbetsuppgifter
Som Taktiskt inköpare hos Swedavia Inköp kommer du främst genomföra upphandlingar i enlighet med LUK (lag om upphandling av koncessioner) avseende våra flygplatsers kommersiella utbud, med det avses främst food and beverage och retail, men även andra typer av tjänster, kommersiella verksamheter som bidrar till en resenärsupplevelse på våra flygplatser.

Du kommer samarbeta med den kommersiella avdelningen i en pulserande flygplatsmiljö som är aktiv dygnet runt, årets alla dagar. Du ansvarar för att självständigt genomföra upphandlingar på nationell samt internationell nivå, från förfrågningsunderlag till avtalstecknande. Du samarbetar med verksamhetsansvariga inom kommersiella utveckling, marknad och kommunikation, fastighetsförvaltning samt den juridiska avdelningen.

I arbetsuppgifterna ingår även att göra risk- och konsekvensanalyser ur ett upphandlingsperspektiv samt att självständigt detaljplanera upphandlingarna. I det taktiska arbetet förväntas du också löpande bidra till metod- och verksamhetsutveckling avseende upphandlingsprocessen av koncessioner.

Swedavia är en upphandlande enhet och genomför upphandlingar i enlighet LUK, LUF och i förekommande fall även LOU. I mån av tid kan det därför även förekomma att du får genomföra upphandlingar enligt LUF.



Din profil
Du har examen från högskola inom ekonomi, juridik , alternativt YH utbildning inom inköp och upphandling, viktigt är också formell utbildning inom offentlig upphandling (LOU/LUF). Vi ser gärna att du har erfarenhet i upphandlingsprocessarbetet. Det är även meriterande om du har genomfört flertal upphandlingar tidigare enligt LUF, LOU eller LUK.

Vi ser gärna att du är en drivande person som tar dig an uppsatta mål och utmaningar med entusiasm. Du tar initiativ och arbetar självständigt med leverans och kvalitet i fokus. I en mångfacetterad miljö med många intressenter ställer vi höga krav på din förmåga att kommunicera och informera. För att lyckas i rollen behöver du vara lyhörd för verksamhetens behov och ha lätt för att skapa och upprätthålla relationer.

Genom god planering och struktur skapar du förutsättningar för att arbeta proaktivt och ihärdigt i en komplex miljö med föränderliga förutsättningar. För att lyckas i rollen behöver du naturligtvis drivas av att skapa affärsmässigt fördelaktiga lösningar och vara en skicklig förhandlare. 

Att arbeta på Swedavia
Swedavia Inköp befinner sig mitt i navet av svensk flygplatsverksamhet under utveckling, vi har en drivande och proaktiv roll när det gäller att förse hela organisationen med alltifrån komplexa och flygplatsspecifika lösningar, tjänster, varor och entreprenader. Swedavia står inför utmanande investeringar och behovet av inköpsorganisationens tjänster ökar.

Vi erbjuder dig ett stimulerande och utmanande uppdrag, ett öppet arbetsklimat och en god möjlighet till individuell utveckling. Vi är en proaktiv och drivande inköpsorganisation som arbetar med ett brett spann av upphandlingar.
Hos oss kommer du att få arbeta med omväxlande och utmanande arbetsuppgifter på en unik arbetsplats.

Vi är alltid vakna, dygnet runt årets alla dagar. Det är här resan börjar. Swedavia vill göra mötet mellan människor enkelt och vi vill göra stora avstånd små. Vi bidrar till den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Via våra flygplatser kommer Sverige ut i världen och världen till Sverige. Vi vill att människor ska flyga med gott samvete och därför tar vi sikte på att vara världsledande i hållbarhet och på att driva klimatsmarta flygplatser.  


På vår hemsida: https://www.swedavia.se/om-swedavia/jobba-hos-oss/ kan du läsa mer om hur det är att jobba hos oss.



Säkerhet har hög prioritet för oss på Swedavia. Vi genomför därför en säkerhetsprövning innan beslut om anställning. Du kan läsa mer om vad säkerhetsprövning innebär på Säkerhetspolisens hemsida.


För att kunna göra så objektiva bedömningar som möjligt använder vi arbetspsykologiska tester i våra rekryteringar.


I den här rekryteringen har Swedavia redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss därför all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.


Urval sker löpande och vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt. Visa mindre

Upphandlare med erfarenhet av entreprenad

Ansök    Dec 21    Sigtuna kommun    Upphandlare
Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikhete... Visa mer
Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit!

Inköps- och upphandlingsenheten är en av fyra enheter som tillhör ekonomiavdelningen på kommunledningskontoret och har en samordnande roll genom att ge stöd och service till hela kommunen samt till kommunala bolag. Vi sitter i kommunhuset som ligger i Märsta, med några minuters promenadavstånd till pendeltåget.

ARBETSUPPGIFTER
Vi har en ny inköps- och upphandlingschef, delvis ett nytt team på plats och kommunledningens förståelse för att upphandling är ett viktigt strategiskt verktyg. Nu förstärker vi teamet med en entreprenadupphandlare med några års erfarenhet.

"Här finns ett tydligt fokus på inköpens strategiska betydelse, vilket är en förutsättning för att lyckas."
Maria Öhman, Inköps- och upphandlingschef

Som upphandlare kommer du att arbeta med upphandlingar men är också medskapare till nya arbetssätt och förbättringar. Vi ger dig stöd och uppmuntran i att använda olika typer av förfaranden för att du ska utvecklas som individ och därmed blir du en del av en lärande enhet. Kommunens mål genomsyrar vårt arbete, stabil ekonomi, bra kommunal service, hållbar samhällsutveckling och attraktiv arbetsgivare.

Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av att som projektledare ansvara för planering och genomförande av upphandlingar med skiftande komplexitet, där entreprenadupphandlingar ingår. Du kommer självständigt och i grupp upprätta och sammanställa upphandlingsdokument och avtal samt ansvara för anbudsutvärdering tillsammans med sakkunniga beställare ute i organisationen. Uppföljning av avtal samt rådgivning internt i organisationen är också en del av uppdraget. Vi använder ett elektroniskt flöde i upphandlingsprocessen med verktyget e-Avrop. Som en del av arbetet ingår också att vara med och utveckla vårt arbete kopplat till de mål som är satta för enheten, där fokus ligger på att skapa mervärde för våra invånare i kommunen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet av att ansvara för egna upphandlingar. Du har arbetat med entreprenadupphandlingar och du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Vi ser gärna att du har högskoleexamen och har du dessutom erfarenhet av att arbeta i en beställar- eller leverantörsroll eller kunskap om e-avrop så är det meriterande för rollen.

I rollen som upphandlare hos oss kommer du att arbeta nära kollegorna på enheten och kroka arm med kollegor i kommunens olika verksamheter. För att lyckas i rollen behöver du därför kunna samarbeta bra med andra människor och ha prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Du är smidig, lyhörd och kommunicerar på ett konstruktivt sätt. Du ser möjligheter i förändringar, kommer med idéer och hittar lösningar på uppkomna problem. Du vågar stå upp för dina egna åsikter och resonera dig fram till gemensamma lösningar. Vi tror att du kommer att trivas allra bäst i rollen om du också har viljan att ihop med oss utveckla arbetssätt och metoder, och när vi utvecklas så har vi också roligt tillsammans.

"Min uppgift är att se till att gruppen mår bra och utvecklas. Bra kommunikation med ledningen och verksamheterna är en förutsättning för att lyckas. Det handlar om att kroka arm och tillsammans ge medborgarna det bästa för skattepengarna."
Läs gärna mer om hur vår Inköps- och upphandlingschef Maria Öhman ser på teamet och sin roll som enhetschef: www.upphandling24.se/gar-fran-teori-till-praktik/

Har du frågor?
Kontakta gärna Inköps- och upphandlingschef Maria Öhman om du har några frågor om tjänsten

Vi tillämpar löpande urval, så varmt välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Din ansökan gör du enkelt genom att bifoga ditt CV och att svara på några urvalsfrågor kopplade till denna tjänst. Vi ber dig dock att inte bifoga personligt brev.

I den här rekryteringen genomförs ekonomisk och juridisk bakgrundskontroll på slutkandidaten som en del i Sigtuna kommuns trygghets- och säkerhetsarbete. Blir du vår slutkandidat kommer du att få mer information och kontrollen görs givetvis med ditt samtycke.

Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan ta delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Kunddriven affärsutvecklare Energi till Swedavia

Ansök    Apr 4    Swedavia AB    Upphandlare
Energiaffären är en viktig del i Swedavias och branschens omställning mot hållbara flygplatser och vi söker nu en erfaren affärsutvecklare med stort intresse för kund- och företagsbehov och som vill vara med på den fortsatta förändringsresan. Dina arbetsuppgifter I rollen som affärsutvecklare Energi har du det kommersiella ansvaret för kundrelationer, intäktsavtal och försäljningsmål samt vidareutveckling av affären. Du arbetar med våra flygplatskunder... Visa mer
Energiaffären är en viktig del i Swedavias och branschens omställning mot hållbara flygplatser och vi söker nu en erfaren affärsutvecklare med stort intresse för kund- och företagsbehov och som vill vara med på den fortsatta förändringsresan.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som affärsutvecklare Energi har du det kommersiella ansvaret för kundrelationer, intäktsavtal och försäljningsmål samt vidareutveckling av affären.

Du arbetar med våra flygplatskunder där energiaffären och dess utveckling innebär såväl ”mindre och enklare” som ”större och mer komplicerade” aktiviteter för att möta behov.

I löpande arbetsuppgifter ingår bl a kunddialoger, avtalstecknande, prissättning, fakturering, intäktsbudgetering och anpassning av affärsmodeller. Du driver/medverkar i utvecklingsprojekt som är kopplade till affären. 

Befattningen är organiserad inom affärsenheten Marknad och försäljning och du rapporterar till affärsområdeschefen för Energiaffären. Tjänsten är hybrid och innebär att du viss del av arbetstiden har möjlighet att arbeta på distans.

 

Din profil
Vi söker dig som är van att arbeta med kunder och har 3-5 års erfarenhet, gärna från energibranschen. Du är van vid att självständigt driva arbete med kundrelationer, förhandling, avtal och uppföljning och du har lett eller medverkat i affärsutvecklingsprojekt.

Du har relevant akademisk utbildning t ex energiteknik eller motsvarande eftergymnasial utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. Goda kunskaper i Microsoft Office är en förutsättning och erfarenhet av CRM-system är meriterande.


För att lyckas i tjänsten tycker du det är roligt med kundrelationer, trivs med att arbeta självständigt samtidigt som du är en lagspelare. Du är driven och ansvarsfull, och tar dig an det som behöver göras på ett strukturerat sätt.

Du ser kommersiella möjligheter som är värdeskapande för kund och är en god nätverkare både internt och externt med förmåga och intresse för att ta dig an affärsutvecklande aktiviteter med flera intressenter inblandade och hitta lösningar där många perspektiv omhändertas.

Du brinner helt enkelt för att skapa bra kundrelationer och hållbara affärer.

 

 

 

Att arbeta på Swedavia
Vi är alltid vakna, dygnet runt årets alla dagar. Det är här resan börjar. Swedavia vill göra mötet mellan människor enkelt och vi vill göra stora avstånd små. Vi bidrar till den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Via våra flygplatser kommer Sverige ut i världen och världen till Sverige. Vi vill att människor ska flyga med gott samvete och därför tar vi sikte på att vara världsledande i hållbarhet och på att driva flygplatser med minsta möjliga klimatpåverkan.


På vår hemsida: https://www.swedavia.se/om-swedavia/jobba-hos-oss/ kan du läsa mer om hur det är att jobba hos oss.



Säkerhet har hög prioritet för oss på Swedavia. Vi genomför därför en säkerhetsprövning innan beslut om anställning. Du kan läsa mer om vad säkerhetsprövning innebär på Säkerhetspolisens hemsida.


För att kunna göra så objektiva bedömningar som möjligt använder vi arbetspsykologiska tester i våra rekryteringar.


I den här rekryteringen har Swedavia redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss därför all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.


Urval sker löpande och vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt. Visa mindre

Upphandlare/upphandlingsjurist

Ansök    Maj 19    Sigtuna kommun    Upphandlare
Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikhete... Visa mer
Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit!

Arbetsplatsen ligger i Märsta med bekvämt pendlingsavstånd från både Stockholm och Uppsala.

Upphandlingsenheten styr sin egen planering och veckoarbetstid, eget ansvar är vår idé för framgång. Ledorden på vår enhet är högt i tak, respekt, tydlighet, ordning och reda. Vi satsar även på en relevant och kontinuerlig kompetensutveckling för medarbetarna på enheten.

Det händer många positiva saker internt i kommunen kring upphandling och inköp, hoppa på tåget nu!

ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av att som projektledare/upphandlare ansvara för planering och genomförande av upphandlingar med skiftande komplexitet. Du kommer självständigt och i grupp upprätta och sammanställa upphandlingsdokument och avtal samt ansvara för anbudsutvärdering tillsammans med sakkunniga uppdragsgivare. Uppföljning av avtal samt genomföra utbildningar internt i organisationen är också en del av uppdraget.

Du förväntas att hantera överprövningar samt bistå med juridisk rådgivning till organisationen inom området. Du ska löpande bistå med ett juridiskt perspektiv på det arbete som genomförs på enheten. Fördelningen mellan operativt arbete och juridiskt arbete kommer vara föränderligt över tid men huvuduppdraget avser att genomföra upphandlingar i praktiken. I ditt uppdrag ingår också att vara med och samordna arbetet kring gällande mål som är satta på enheten med fokus på service för våra invånare i kommunen.

Vi använder ett elektroniskt flöde i upphandlingsprocesserna med verktyget e-Avrop, du ska även bidra till att utveckla affärsmodeller med ett innovativt förhållningssätt med stöd av verktyget.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en juristexamen/examen inom affärsjuridik eller annan utbildning/erfarenhet som kan bedömas likvärdig.

Utöver det vill vi att du har:
• Dokumenterad erfarenhet av upphandling och av att praktiskt har genomfört upphandlingar från behovsbild till avtalsuppföljning.
• Erfarenhet av upphandling under LOU, lagen om offentlig upphandling och tillika dokumenterad kunskap om LOU.
• Förmåga att arbeta självständigt utifrån uppdraget som är beskrivet i annonsen.
• Kan arbeta med IT- verktyg och program, t.ex. MS Officepaketet.

Vi ser det också som meriterande att du har erfarenhet från såväl offentliga som privata upphandlingar samt kännedom om och har arbetat med upphandlingsverktyget e-Avrop.

För att trivas i rollen så tror vi att du:
• Är handlingskraftig, innovativ, driven, strukturerad och har en god analytisk förmåga.
• Gillar att arbeta i team och vara i centrum samt att ha många uppgifter på gång samtidigt.
• Har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt är en god kommunikatör.
• Är serviceinriktad och kan skapa förtroende och goda relationer genom ett konsultativt arbetssätt.
• Har en nyfiket ifrågasättande inställning och en hög integritet.

Vi tillämpar löpande urval, intervjuer och tillsättande av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Så varmt välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan ta delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Erfaren upphandlare

Ansök    Maj 19    Sigtuna kommun    Upphandlare
Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikhete... Visa mer
Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit!

Arbetsplatsen ligger i Märsta med bekvämt pendlingsavstånd från både Stockholm och Uppsala.

Upphandlingsenheten styr sin egen planering och veckoarbetstid, eget ansvar är vår idé för framgång. Ledorden på vår enhet är högt i tak, respekt, tydlighet, ordning och reda. Vi satsar även på en relevant och kontinuerlig kompetensutveckling för medarbetarna på enheten.

Det händer många positiva saker internt i kommunen kring upphandling och inköp, hoppa på tåget nu!

ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av att som projektledare ansvara för planering och genomförande av upphandlingar med skiftande komplexitet.

Du kommer självständigt och i grupp upprätta och sammanställa förfrågningsunderlag och avtal samt ansvara för anbudsutvärdering tillsammans med sakkunniga beställare ute i organisationen.

Uppföljning av avtal samt rådgivning internt i organisationen är också en del av uppdraget. I ditt uppdrag ingår också att vara med och samordna arbetet kring gällande mål som är satta på enheten med fokus på bästa mervärde för våra invånare i kommunen.

Vi använder ett elektroniskt flöde i upphandlingsprocesserna med verktyget e-Avrop, du ska även bidra till att utveckla affärsmodeller med ett innovativt förhållningssätt med stöd av verktyget.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Dokumenterad erfarenhet av upphandling och av att praktiskt och under flera år ha lett upphandlingar från behovsbild till avtalsuppföljning.
• Erfarenhet av upphandling av såväl vara som tjänst
• Erfarenhet av Strategisk upphandling
• Erfarenhet av leverantörsstyrning och leverantörsuppföljning
• Erfarenhet av upphandling under LOU, lagen om offentlig upphandling och tillika dokumenterad kunskap om LOU.
• Ekonomiskt sinne med förmåga att styra mot totalnytta och kundvärde.
• Du ska kunna arbeta självständigt utifrån uppdraget som är beskrivet i annonsen.
• Du ska obehindrat kunna arbeta med IT- verktyg och program, t.ex. MS Officepaketet.

Dessutom ser vi det som meriterande att du har:
• Akademisk examen
• Erfarenhet från såväl offentliga som privata upphandlingar
• Kännedom och arbetat med upphandlingsverktyget e-Avrop

För att trivas i rollen så tror vi att du är handlingskraftig ,innovativ, driven, strukturerad och har en god analytisk förmåga. Du gillar att arbeta i team och vara i centrum samt att ha många uppgifter på gång samtidigt. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt är en god kommunikatör. Dessutom är du serviceinriktad och kan skapa förtroende och goda relationer genom ett konsultativt arbetssätt. Du har en nyfiket ifrågasättande inställning och en hög integritet.

Vi tillämpar löpande urval, intervjuer och tillsättande av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Så varmt välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan ta delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Upphandlare med några års erfarenhet

Ansök    Okt 5    Sigtuna kommun    Upphandlare
Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikhete... Visa mer
Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit!

Inköps- och upphandlingsenheten är en enhet inom ekonomiavdelningen som i sin tur är en del av kommunledningskontoret. Med ekonomiavdelningens samordnande roll ges stöd och service till hela kommunen. Vi sitter i kommunhuset som ligger i Märsta med några minuters promenad från stationen och bekvämt pendlingsavstånd från både Stockholm och Uppsala.

ARBETSUPPGIFTER
Med en ny inköps- och upphandlingschef på plats och med kommunledningens förståelse för att upphandling är ett viktigt strategiskt verktyg söker vi nu upphandlare med några års erfarenhet.

"Här finns ett tydligt fokus på inköpens strategiska betydelse, vilket är en förutsättning för att lyckas."
Maria Öhman, Inköps- och upphandlingschef

Som upphandlare kommer du att arbeta med upphandlingar men är också medskapare till nya arbetssätt och förbättringar. Vi ger dig stöd och uppmuntran i att använda olika typer av förfaranden för att du ska utvecklas som individ och därmed blir du en del av en lärande enhet. Kommunens mål genomsyrar vårt arbete, stabil ekonomi, bra kommunal service, hållbar samhällsutveckling och attraktiv arbetsgivare.

Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av att som projektledare ansvara för planering och genomförande av upphandlingar med skiftande komplexitet. Du kommer självständigt och i grupp upprätta och sammanställa upphandlingsdokument och avtal samt ansvara för anbudsutvärdering tillsammans med sakkunniga beställare ute i organisationen. Uppföljning av avtal samt rådgivning internt i organisationen är också en del av uppdraget. Vi använder ett elektroniskt flöde i upphandlingsprocessen med verktyget e-Avrop. Som en del av arbetet ingår också att vara med och utveckla vårt arbete kopplat till de mål som är satta för enheten, där fokus ligger på att skapa mervärde för våra invånare i kommunen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet av att ansvara för egna upphandlingar. Du har arbetat i ett upphandlingsverktyg och du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Vi ser gärna att du har högskoleexamen och har du dessutom erfarenhet av att arbeta med kategorier (kategoristyrd upphandling) eller kunskap om e-avrop så är det meriterande för rollen.

I rollen som upphandlare hos oss kommer du att arbeta nära kollegorna på enheten och kroka arm med kollegor i kommunens olika verksamheter. För att lyckas i rollen behöver du därför kunna samarbeta bra med andra människor och ha prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Du är smidig, lyhörd och kommunicerar på ett konstruktivt sätt. Du ser möjligheter i förändringar, kommer med idéer och hittar lösningar på uppkomna problem. Du vågar stå upp för dina egna åsikter och resonera dig fram till gemensamma lösningar. Vi tror att du kommer att trivas allra bäst i rollen om du också har viljan att ihop med oss utveckla arbetssätt och metoder, och när vi utvecklas så har vi också roligt tillsammans.

"Min uppgift är att se till att gruppen mår bra och utvecklas. Bra kommunikation med ledningen och verksamheterna är en förutsättning för att lyckas. Det handlar om att kroka arm och tillsammans ge medborgarna det bästa för skattepengarna."
Läs gärna mer om hur vår Inköps- och upphandlingschef Maria Öhman ser på teamet och sin roll som enhetschef: www.upphandling24.se/gar-fran-teori-till-praktik/

Har du frågor?
Kontakta gärna Inköps- och upphandlingschef Maria Öhman för frågor kring tjänsten. För frågor kring rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Karin Norman.

Vi tillämpar löpande urval, så varmt välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
I den här rekryteringen genomförs ekonomisk och juridisk bakgrundskontroll på slutkandidaten som en del i Sigtuna kommuns trygghets- och säkerhetsarbete. Blir du vår slutkandidat kommer du att få mer information och kontrollen görs givetvis med ditt samtycke.

Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan ta delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Upphandlare

Ansök    Sep 20    MD Grupp HB    Upphandlare
Som upphandlare kommer du att självständigt planera, leda och genomföra upphandlingar av varor och tjänster. Erfarenhet inom upphandlingsarbete är ett krav och ha erfarenhet av att driva upphandlingsprojekt. Du behöver ha god kännedom om lagen om offentlig upphandling (LOU). Du uttrycker dig väl i svenska språket såväl i tal som i skrift. Meriterande om du även har goda kunskaper i engelska. I din roll som upphandlare är du självgående, van att driva dina ... Visa mer
Som upphandlare kommer du att självständigt planera, leda och genomföra upphandlingar av varor och tjänster.
Erfarenhet inom upphandlingsarbete är ett krav och ha erfarenhet av att driva upphandlingsprojekt. Du behöver ha god kännedom om lagen om offentlig upphandling (LOU). Du uttrycker dig väl i svenska språket såväl i tal som i skrift. Meriterande om du även har goda kunskaper i engelska. I din roll som upphandlare är du självgående, van att driva dina processer och fatta egna beslut. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Samtidigt som du måste kunna leda de relevantana personer i dina projekt och att arbeta i olika konstellationer.
Du behöver ha mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga som bidrar till att du skapar förtroendefulla relationer i såväl interna som externa kontakter. Visa mindre

Upphandlare till SigtunaHem

Ansök    Maj 3    AB SigtunaHem    Upphandlare
Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikhete... Visa mer
Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit!

SigtunaHem äger och förvaltar 4 800 lägenheter med hyresrätt i Sigtuna kommun. Vi är ett serviceföretag som erbjuder attraktivt boende och vår verksamhet kännetecknas av långsiktighet och hållbarhet. Vår främsta uppgift är att utveckla trygga och trivsamma boendemiljöer med hög servicegrad. Vi bygger både hyresrätter och bostadsrätter och skapar hållbara, levande och väl fungerande bostadsområden och stadsdelar.



ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter består av att planera, leda och genomföra upphandlingar. Merparten av upphandlingarna avser entreprenader, ramavtal inom entreprenad och tekniska konsulttjänster. Arbetet bedrivs både självständigt och i nära samarbete med kollegor och övriga enheter inom SigtunaHem. Du kommer även att ge stöd och råd i upphandlings-, avrops- och avtalsfrågor, följa upp SigtunaHems avtal och inköp samt utveckla upphandlingsenhetens arbete. Många upphandlingar pågår ofta samtidigt och det ställer krav på din förmåga att arbeta snabbt och effektivt och ändå bibehålla kvalitén i arbetet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har akademisk examen, exempelvis inom juridik, ekonomi eller statsvetenskap, alternativt yrkesutbildning inom upphandling eller motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt, t.ex. genom erfarenhet inom upphandlingsområdet, som vi bedömer likvärdig.
Erfarenhet av att ha arbetat med upphandling och att ha genomfört entreprenadupphandlingar, kunskap inom entreprenadjuridik är meriterande.
Som person är du ansvarstagande och driver upphandlingsarbetet framåt, både ensam och i samarbete med kollegor i SigtunaHems verksamheter. Du är analytisk, självgående och har ett strukturerat arbetssätt. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och värdesätter medarbetare som vill utvecklas inom sitt område.
Arbetet förutsätter att du har mycket goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling, LOU, mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift samt god datorvana.


ÖVRIGT
- Vad erbjuder vi dig?
SigtunaHem är del av den svenska allmännyttan. Vi är certifierat för miljö- och kvalitetsledning enligt ISO 14001 och ISO 9001. Vi sitter i fina och ljusa lokaler i Märsta med bara någon minuts promenad från Märsta station, hit tar du dig enkelt med både pendeltåg och SJ-tåg.

Här får du ett fritt och omväxlande arbete där du får många stimulerande arbetsuppgifter och kontakter med olika slags människor. Vi står inför spännande utmaningar, med både ny- och ombyggnationer, i en av landets snabbast växande och mest attraktiva kommuner med nära till allt.

Vi erbjuder också ett gediget förmånspaket bestående av bland annat flexibla arbetstider, kort dag före röd dag, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag, subventionerad naprapat och kompetensutveckling.

Vi strävar efter en jämn ålders- och könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Vi tillämpar i regel sex månaders provanställning.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Upphandlare till SigtunaHem

Ansök    Mar 21    AB SigtunaHem    Upphandlare
Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikhete... Visa mer
Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit!

SigtunaHem äger och förvaltar 4 800 lägenheter med hyresrätt i Sigtuna kommun. Vi är ett serviceföretag som erbjuder attraktivt boende och vår verksamhet kännetecknas av långsiktighet och hållbarhet. Vår främsta uppgift är att utveckla trygga och trivsamma boendemiljöer med hög servicegrad. Vi bygger både hyresrätter och bostadsrätter och skapar hållbara, levande och väl fungerande bostadsområden och stadsdelar.



ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter består av att planera, leda och genomföra upphandlingar. Merparten av upphandlingarna avser entreprenader, ramavtal inom entreprenad och tekniska konsulttjänster. Arbetet bedrivs både självständigt och i nära samarbete med kollegor och övriga enheter inom SigtunaHem. Du kommer även att ge stöd och råd i upphandlings-, avrops- och avtalsfrågor, följa upp SigtunaHems avtal och inköp samt utveckla upphandlingsenhetens arbete. Många upphandlingar pågår ofta samtidigt och det ställer krav på din förmåga att arbeta snabbt och effektivt och ändå bibehålla kvalitén i arbetet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har akademisk examen, exempelvis inom juridik, ekonomi eller statsvetenskap, alternativt yrkesutbildning inom upphandling eller motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt, t.ex. genom erfarenhet inom upphandlingsområdet, som vi bedömer likvärdig.
Erfarenhet av att ha arbetat med upphandling och att ha genomfört entreprenadupphandlingar, kunskap inom entreprenadjuridik är meriterande.
Som person är du ansvarstagande och driver upphandlingsarbetet framåt, både ensam och i samarbete med kollegor i SigtunaHems verksamheter. Du är analytisk, självgående och har ett strukturerat arbetssätt. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och värdesätter medarbetare som vill utvecklas inom sitt område.
Arbetet förutsätter att du har mycket goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling, LOU, mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift samt god datorvana.


ÖVRIGT
- Vad erbjuder vi dig?
SigtunaHem är del av den svenska allmännyttan. Vi är certifierat för miljö- och kvalitetsledning enligt ISO 14001 och ISO 9001. Vi sitter i fina och ljusa lokaler i Märsta med bara någon minuts promenad från Märsta station, hit tar du dig enkelt med både pendeltåg och SJ-tåg.

Här får du ett fritt och omväxlande arbete där du får många stimulerande arbetsuppgifter och kontakter med olika slags människor. Vi står inför spännande utmaningar, med både ny- och ombyggnationer, i en av landets snabbast växande och mest attraktiva kommuner med nära till allt.

Vi erbjuder också ett gediget förmånspaket bestående av bland annat flexibla arbetstider, kort dag före röd dag, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag, subventionerad naprapat och kompetensutveckling.

Vi strävar efter en jämn ålders- och könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Vi tillämpar i regel sex månaders provanställning.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Konsult inom upphandling till vår kund i Sigtuna

Ansök    Dec 10    Poolia Sverige AB    Upphandlare
Vi söker nu en Specialistkonsult inom upphandling till vår kund i Sigtuna. Du kommer under detta uppdrag arbeta med framtagande av kravspecifikation för ett nytt avtal för taxiresor, turbundna och enstaka. Uppdraget förväntas starta omgående och pågå fram till 2021-09-01, med möjlighet till förlängning. Uppdragets omfattning kommer variera från 50% till heltid. Du kommer under uppdraget vara anställd som en av Poolias uppskattade konsulter. Vi arbetar m... Visa mer
Vi söker nu en Specialistkonsult inom upphandling till vår kund i Sigtuna. Du kommer under detta uppdrag arbeta med framtagande av kravspecifikation för ett nytt avtal för taxiresor, turbundna och enstaka.

Uppdraget förväntas starta omgående och pågå fram till 2021-09-01, med möjlighet till förlängning. Uppdragets omfattning kommer variera från 50% till heltid. Du kommer under uppdraget vara anställd som en av Poolias uppskattade konsulter.

Vi arbetar med löpande urval, välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Du kommer i detta uppdrag ta fram kravspecifikation för upphandlingsunderlag, specifika avtalsvillkor för branschen samt stötta upp i utvärdering av anbud.

Arbetsuppgifterna kommer bland annat innefatta

• Ta fram frågor till en RFI
• Utreda vilket som är det mest kostnadseffektiva prismodellen för verksamheten utifrån behovet
• Ta fram kravspecifikation och kvalitetskrav som ska ställas i upphandlingen
• Ta fram avtalsvillkor, vitesklausul och arbetsrättsliga villkor som är kopplade till taxi-branschen
• Sammanställning av verksamhetens fasta resor och uppskattningen av enstaka resor.
• Behjälplig vid frågor och svar under upphandlingsfasen.
• Vara ett stöd i utvärderingen av inkomna anbud.


Vem är du?
Vi söker dig som har god erfarenhet av ovan nämnda uppgifter. Du har goda kunskaper om taxibranschen och är väl insatt i produkter och tjänster, marknadspriser, avtalsvillkor i branschen m.m.

Som person är du social, engagerad och noggrann. Du har stort engagemang för ditt område och drivs av att möta nya utmaningar.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Upphandlare med juristkompetens

Ansök    Jan 14    Sigtuna kommun    Upphandlare
Sigtuna. Du kanske tänker på den pittoreska staden vid Mälaren, den internationella mötesplatsen och handelsstaden med tusenåriga anor? Det är sant. Men idag är Sigtuna kommun så mycket mer. Här finns Märsta, Valsta, Rosersberg, Arlanda och en levande landsbygd. Än idag är Sigtuna en plats som välkomnar det internationella och mångkulturella. För vi vet att olikheter berikar. Hos oss möts människor, tankar, idéer, kulturer och företag. Hos oss möts dåtid o... Visa mer
Sigtuna. Du kanske tänker på den pittoreska staden vid Mälaren, den internationella mötesplatsen och handelsstaden med tusenåriga anor? Det är sant. Men idag är Sigtuna kommun så mycket mer. Här finns Märsta, Valsta, Rosersberg, Arlanda och en levande landsbygd. Än idag är Sigtuna en plats som välkomnar det internationella och mångkulturella. För vi vet att olikheter berikar. Hos oss möts människor, tankar, idéer, kulturer och företag. Hos oss möts dåtid och framtid, natur och stad, Sverige och världen. Varje år passerar många miljoner människor Sigtuna kommun via landets största flygplats. Men snarare än en plats att resa ifrån är det här en plats att komma hem till. Välkommen till Sigtuna kommun.

I Sigtuna kommun får du ett meningsfullt jobb i en kommun med höga ambitioner, där du tillsammans med dina kollegor utvecklar verksamheten, varandra och dig själv.
Nu söker Upphandlingsenheten en upphandlare med juristkompetens.

Sigtuna kommunhus ligger centralt i Märsta vid pendeltågsstationen där arbetsplatsen är lokaliserad, dock så är upphandlingsenheten tillfälligt omlokaliserad till andra lokaler under en period pga. av ventilationsarbeten i kommunhuset.

Du kommer att ingå i upphandlingsenheten tillsammans med en upphandlingschef, tre upphandlare, avtalscontroller och upphandlingsassistent, så totalt är vi 7 personer på enheten. Upphandlingsenheten organiserar sig under kommunledningskontoret.
Ledorden på vår enhet är högt i tak, respekt, tydlighet, ordning och reda.

Vi kan erbjuda dig en flexibel arbetsplats.
Upphandlingsenheten styr sin egen planering och arbetstid, eget ansvar är vår idé för framgång.
Vi satsar på kompetensutveckling löpande för enheten.



ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av att som projektledare/upphandlare ansvara för planering och genomförande av upphandlingar med skiftande komplexitet inom olika varu- och tjänstekategorier samt entreprenader.

Du kommer självständigt och i grupp upprätta och sammanställa upphandlingsdokument och avtal samt ansvara för anbudsutvärdering tillsammans med sakkunniga uppdragsgivare.
Uppföljning och vård av avtal samt genomföra utbildningar internt i organisationen är också en del av uppdraget.
Du förväntas att hantera överprövningar samt bistå med juridisk rådgivning till organisationen inom området.
Du ska löpande bistå med ett juridiskt perspektiv på det arbete som genomförs på enheten.
Fördelningen mellan operativt arbete och juridiskt arbete kommer vara föränderligt över tid men huvuduppdraget avser att genomföra upphandlingar i praktiken.
I ditt uppdrag ingår också att vara med och samordna arbetet kring gällande mål som är satta på enheten med fokus på service för våra invånare i kommunen.
Vi använder ett elektroniskt flöde i upphandlingsprocesserna med verktyget e-Avrop, du ska även bidra till att utveckla affärsmodeller med ett innovativt förhållningssätt med stöd av verktyget.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en juristexamen/examen inom affärsjuridik eller annan utbildning/erfarenhet som kan bedömas likvärdig. Utöver det vill vi att du:

- har dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat med upphandlingar,
- har dokumenterade kunskaper inom lagen om offentlig upphandling,
- kan arbeta självständigt utifrån uppdraget som är beskrivet i annonsen,
- obehindrat kan arbeta med IT- verktyg och program, t.ex. MS Officepaketet.


ÖVRIGT
Läs gärna mer om hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Upphandlare med juristkompetens

Ansök    Feb 5    Sigtuna kommun    Upphandlare
Sigtuna. Du kanske tänker på den pittoreska staden vid Mälaren, den internationella mötesplatsen och handelsstaden med tusenåriga anor? Det är sant. Men idag är Sigtuna kommun så mycket mer. Här finns Märsta, Valsta, Rosersberg, Arlanda och en levande landsbygd. Än idag är Sigtuna en plats som välkomnar det internationella och mångkulturella. För vi vet att olikheter berikar. Hos oss möts människor, tankar, idéer, kulturer och företag. Hos oss möts dåtid o... Visa mer
Sigtuna. Du kanske tänker på den pittoreska staden vid Mälaren, den internationella mötesplatsen och handelsstaden med tusenåriga anor? Det är sant. Men idag är Sigtuna kommun så mycket mer. Här finns Märsta, Valsta, Rosersberg, Arlanda och en levande landsbygd. Än idag är Sigtuna en plats som välkomnar det internationella och mångkulturella. För vi vet att olikheter berikar. Hos oss möts människor, tankar, idéer, kulturer och företag. Hos oss möts dåtid och framtid, natur och stad, Sverige och världen. Varje år passerar många miljoner människor Sigtuna kommun via landets största flygplats. Men snarare än en plats att resa ifrån är det här en plats att komma hem till. Välkommen till Sigtuna kommun.

I Sigtuna kommun får du ett meningsfullt jobb i en kommun med höga ambitioner, där du tillsammans med dina kollegor utvecklar verksamheten, varandra och dig själv.
Nu söker Upphandlingsenheten en upphandlare med juristkompetens.

Sigtuna kommunhus ligger centralt i Märsta vid pendeltågsstationen där arbetsplatsen är lokaliserad.

Du kommer att ingå i upphandlingsenheten tillsammans med en upphandlingschef, tre upphandlare, avtalscontroller och upphandlingsassistent, så totalt är vi 7 personer på enheten. Upphandlingsenheten organiserar sig under kommunledningskontoret.
Ledorden på vår enhet är högt i tak, respekt, tydlighet, ordning och reda.

Vi kan erbjuda dig en flexibel arbetsplats.
Upphandlingsenheten styr sin egen planering och arbetstid, eget ansvar är vår idé för framgång.
Vi satsar på kompetensutveckling löpande för enheten.

ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av att som projektledare/upphandlare ansvara för planering och genomförande av upphandlingar med skiftande komplexitet inom olika varu- och tjänstekategorier samt entreprenader.

Du kommer självständigt och i grupp upprätta och sammanställa upphandlingsdokument och avtal samt ansvara för anbudsutvärdering tillsammans med sakkunniga uppdragsgivare.
Uppföljning och vård av avtal samt genomföra utbildningar internt i organisationen är också en del av uppdraget.
Du förväntas att hantera överprövningar samt bistå med juridisk rådgivning till organisationen inom området.
Du ska löpande bistå med ett juridiskt perspektiv på det arbete som genomförs på enheten.
Fördelningen mellan operativt arbete och juridiskt arbete kommer vara föränderligt över tid men huvuduppdraget avser att genomföra upphandlingar i praktiken.
I ditt uppdrag ingår också att vara med och samordna arbetet kring gällande mål som är satta på enheten med fokus på service för våra invånare i kommunen.
Vi använder ett elektroniskt flöde i upphandlingsprocesserna med verktyget e-Avrop, du ska även bidra till att utveckla affärsmodeller med ett innovativt förhållningssätt med stöd av verktyget.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en juristexamen/examen inom affärsjuridik eller annan utbildning/erfarenhet som kan bedömas likvärdig. Utöver det vill vi att du:

- har dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat med upphandlingar,
- har dokumenterade kunskaper inom lagen om offentlig upphandling,
- kan arbeta självständigt utifrån uppdraget som är beskrivet i annonsen,
- obehindrat kan arbeta med IT- verktyg och program, t.ex. MS Officepaketet.

ÖVRIGT
Läs gärna mer om hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre