Lediga jobb som Planeringschef i Sigtuna

Se lediga jobb som Planeringschef i Sigtuna. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Sigtuna som finns hos arbetsgivaren.

Chief Network Planner

We are looking for an experienced Chief Network Planner. Main tasks - Support SAS in improving the holistic cross-functional planning process and improving the overall planning output in terms of utilization, operational quality, planning accuracy, etc. - Specific assigned tasks and work scope will change over time and be adapted to SAS’ needs, but will be operational rather than advisory. - The work will be cross functional in nature ... Visa mer
We are looking for an experienced Chief Network Planner.

Main tasks
- Support SAS in improving the holistic cross-functional planning process and improving the overall planning output in terms of utilization, operational quality, planning accuracy, etc.
- Specific assigned tasks and work scope will change over time and be adapted to SAS’ needs, but will be operational rather than advisory.
- The work will be cross functional in nature as holistic/enterprise planning touches a number of Group Management functions.
- Working closely with operations, ground and finance
- No line or personnel responsibility
Experience
- Experience from senior roles with responsibility for network and resource planning
- Extensive experience from network planning
- Startegical thinking
- Excellent communication skills, both verbal and written, in English.
- Proven record of leading successful collaboration with internal stakeholders across functions
- High personal drive and ability to take ownership of initiatives and focus on execution
- High degree of social skills, with high integrity and courage
If interested, please apply to [email protected] Visa mindre

Projektledare till Försvarssektorn

Ansök    Okt 28    MilDef Group AB    Planeringschef
Är du redo att leda projekt i en dynamisk och utmanande miljö? Är du en erfaren projektledare med ett intresse för försvarsindustrin? Har du starka ledarskapsförmågor och kan motivera ditt team till framgång? Vi söker nu en driven projektledare som vill vara med och utveckla innovativa lösningar inom Försvarsindustrin. Hos MilDef får du möjlighet att arbeta med spännande projekt som bidrar till vår nations säkerhet. Din nya utmaningHos oss kommer du får v... Visa mer
Är du redo att leda projekt i en dynamisk och utmanande miljö? Är du en erfaren projektledare med ett intresse för försvarsindustrin? Har du starka ledarskapsförmågor och kan motivera ditt team till framgång? Vi söker nu en driven projektledare som vill vara med och utveckla innovativa lösningar inom Försvarsindustrin. Hos MilDef får du möjlighet att arbeta med spännande projekt som bidrar till vår nations säkerhet.
Din nya utmaningHos oss kommer du får vara med och utveckla innovativa lösningar ocharbeta med betydelsefulla projekt främst för FMV och andra kunder inom försvarsindustrin. Projekten kan omfatta design, konstruktion, produktion, installation och driftsättning av IT-system på Försvarsmaktens plattformar såsom fartyg, båtar, fordon eller containrar.Huvudsakliga arbetsuppgifter
Leda och samordna projekt från koncept till implementering, inklusive planering, genomförande och uppföljning.
Arbeta nära kunder och intressenter för att säkerställa att projektleveranser uppfyller krav och förväntningar.
Hantera resurser, budgetar och tidsramar för att optimera projektets framdrift.
Identifiera och hantera risker samt utveckla strategier för att minimera påverkan på projektet.
Det här bidrar du med Relevant utbildning inom teknik, projektledning eller motsvarande erfarenhet.
Erfarenhet av projektledning, gärna inom försvars- eller säkerhetssektorn.
Förståelse för försvarsrelaterade processer och regelverk.
Utmärkta ledarskaps- och kommunikationsfärdigheter på svenska och engelska.
Förmåga att arbeta under press och hantera komplexa situationer.

Våra uppdrag kräver att du måste vara svensk medborgare och klarar vår säkerhetsprövning.
Resor i tjänsten förekommer. Körkort för personbilär ett krav.
Varför MilDef
På MilDef får du arbeta i en engagerad och stöttande miljö där dina idéer och insatser värdesätts. Du kommer att ha möjligheter till kontinuerligt lärande och utveckling samt arbeta i en teamorienterad miljö som främjar innovation och samarbete.
Vad vi erbjuder dig En engagerande och utvecklande roll i ett ledande företag
Möjlighet att arbeta med projekt som bidrar till nationell säkerhet och försvar.
En samarbetsvillig och stöttande arbetsmiljö med engagerade kollegor.
Kollektivavtal
Friskvårdsbidrag
Regelbundna hälsoundersökningar.
Happiness team som ordnar med roliga och personalvårdande aktiviteter.
Ansökan
Om du är en motiverad och erfaren projektledare som söker en spännande möjlighet att växa och göra skillnad, vill vi gärna höra från dig. Ansök idag och bli en del av vårt innovativa team på MilDef!
Läs mer om oss på MilDef.com. För mer information om tjänsten, kontakta gärna Hampus Sallhag, Manager project management, på [email protected]
Vi jobbar med löpande urval. Sistaansökningsdag är 30 november.
MilDef - WE ARMOR IT.
MilDef is a global systems integrator and full-spectrum provider specializing in rugged IT for military, government and critical infrastructure sectors. MilDef provides hardware, software, and services that shield and protect critical information streams and systems, when and where the stakes are the highest. MilDef’s products are sold to more than 200 customers through companies in Sweden, Norway, Finland, Denmark, United Kingdom, Germany, Switzerland, the United States and Australia, and through partner networks in more than 40 countries. MilDef was founded in 1997 and is listed on Nasdaq Stockholm since 2021.
We kindly decline contact from advertising and recruitment sales. Visa mindre

Chef Resource Planning

Ansök    Jul 15    Swedavia AB    Planeringschef
Vår förmåga att planera och bemanna verksamheten är avgörande för både leveranskvalitet gentemot våra kunder och vår kostnadseffektivitet. Pandemin har ytterligare understrukit vikten av en hållbar resursplanering inom vår bransch. Nu vill vi utveckla vår nuvarande planeringsfunktion med fokus på optimering och resursanalys. Är du en erfaren, relationsskapande och analytisk ledare som vill vara med och utveckla vår planning funktion. Då kan den här tjänste... Visa mer
Vår förmåga att planera och bemanna verksamheten är avgörande för både leveranskvalitet gentemot våra kunder och vår kostnadseffektivitet. Pandemin har ytterligare understrukit vikten av en hållbar resursplanering inom vår bransch. Nu vill vi utveckla vår nuvarande planeringsfunktion med fokus på optimering och resursanalys.
Är du en erfaren, relationsskapande och analytisk ledare som vill vara med och utveckla vår planning funktion. Då kan den här tjänsten vara något för dig!Vad innebär rollen?Du kommer att leda ett team på cirka 12 personer och ingå i Airport Operations ledningsgrupp.I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
Utveckling av processer, verktyg, modeller och arbetssätt för att möjliggöra resursanalys, resursplanering och optimering.
Ansvar för simuleringar och analyser av bemanning och resursplanering.
Framtagande och presentation av beslutsunderlag, analyser och rapporter till ansvariga chefer och flygplatsens ledningsgrupper.
Ansvar för kort och långsiktig personalplanering, -disponering och vakanstäckning av personella resurser inom STO Operations Arlanda, samt delar av Underhåll Stockholm och Operations Bromma, i enlighet med för var tid gällande regelverk.
Deltagande i flygplatsens budgetarbete tillsammans med vår ekonomifunktion och berörda avdelningschefer.
Samarbete med ansvariga chefer, centrala HR-funktionen, controller och flygplatsensens kapacitetsanalys.

Vem är du?Vi söker dig som har:
Kunskaper och erfarenhet inom optimering, analys och statistik.
Tidigare erfarenhet av att ta ägarskap från ax till limpai projekt kopplat tillverksamhetsutveckling.
Förmåga att identifiera och analysera behov som omvandlas till aktiviteter som implementeras.
Erfarenhet av liknande uppgifter i personalintensiv verksamhet är meriterande, liksom erfarenhet av processorienterat arbete.
Dokumenterad ledarerfarenhet.
God presentations- och kommunikationsförmåga.
Lätt för att skapa och bibehålla goda relationer.
Ensjälvständig, driven och utvecklingsorienterad personlighet.
Motiveras av att utveckla och coacha din organisation för att uppnå vår mål.

Vad erbjuder vi dig?Vi erbjuder dig som Chef för Resource Planning, möjligheten att utveckla vår planning funktion och bygga upp en resursanalysfunktion och påverka flygplatsens resurs- och kostnadseffektivitet.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen attkontakta Anna Lycke,[email protected]
Sista ansökningsdag är den 2024-08-04 och vi ser fram emot din ansökan!
Hur är det att arbeta på Swedavia?Vårt fokus är att möjliggöra hållbart resande och uppmuntra nytänkande för att skapa en välkomnande, trygg och inkluderande arbetsgemenskap där du kan växa och göra verklig skillnad – läs mer här! Jobba hos oss | Om Swedavia
Då flygplatser är en säkerhetsklassad verksamhet genomgår samtliga kandidater som går vidare i rekryteringsprocessen en bakgrundskontroll. För vissa tjänsteräven en säkerhetsprövning. Visa mindre

Supervisor till Airport Operations Center Arlanda-Bromma

Ansök    Sep 20    Swedavia AB    Planeringschef
Airport Operations Center (APOC), placerat på Stockholm Arlanda Airport har som uppdrag att leda och koordinera den operativa verksamheten på Stockholm Arlanda Airport och Bromma Stockholm Airport tillsammans med Swedavias egna resurser, flygbolag, marktjänstbolag, myndigheter och andra aktörer som påverkar flygplatsernas kapacitet och operativa förmåga. Vår vision är att bli en förebild i att bedriva förutsägbar operativ flygplatsverksamhet som levererar ... Visa mer
Airport Operations Center (APOC), placerat på Stockholm Arlanda Airport har som uppdrag att leda och koordinera den operativa verksamheten på Stockholm Arlanda Airport och Bromma Stockholm Airport tillsammans med Swedavias egna resurser, flygbolag, marktjänstbolag, myndigheter och andra aktörer som påverkar flygplatsernas kapacitet och operativa förmåga.
Vår vision är att bli en förebild i att bedriva förutsägbar operativ flygplatsverksamhet som levererar säkerhet, tillgänglighet och värdskap i världsklass och söker nu ytterligare en Supervisor att stärka vårt operativa center med.
Vi söker dig som vill axla ett ansvarsfullt och utmanade arbete i händelsernas centrum, där det alltid händer något och där dagens planering snabbt kan ändras. Din roll som ledare för flygplatsens APOC är att skapa en säker, effektiv och förutsägbar operativ drift i en ständigt föränderlig vardag.

Dina arbetsuppgifter
Som APOC Supervisor agerar du som flygplatsernas inre ledning och hanterar den minutoperativa verksamheten på flygplatserna från Arlandas operativa center. Du arbetar med och fattar beslut vid händelser som avviker från ordinarie verksamhet och som kan medföra flygsäkerhets- eller driftmässiga störningar.
Dina huvudsakliga uppgifter kan delas in i några övergripande områden:
Upprätta och underhålla, samt kontinuerligt kommunicera en lägesbild över flygplatsernas operationella status inkluderande flygtrafik, passagerarflöden, flygplatsens kapacitet och tillgängliga infrastruktur.
Ansvara för att säkerställa flygplatsens minutoperativa verksamhet under pågående drift, genom att gränsöverskridande prioritera arbetsuppgifter och resurser i verksamheten.
Agera skiftledare med ett operativt ansvar för de ledningsoperatörer som är placerade i det operativa centret.
Vid händelser på flygplatsen vara den som initierar och är en del av flygplatsernas minutoperativa krisledningsfunktion.
Samverka med flygplatsernas alla aktörer, såsom Swedavias egna verksamheter, flygbolag, marktjänstbolag, myndigheter och andra viktiga aktörer för att skapa goda relationer och bygga ett effektivt kontaktnät inom och utanför organisationen.
Säkerställa att kvalitetsmål följs upp och att eventuella avvikelser och händelser rapporteras.
Tillsammans med andra nyckelfunktioner initierar du processförbättringar och samordning mellan olika aktörer och intressenter i våra resenärs- och flygplatsoperativa flöden.
I rollen som APOC Supervisor ingår också ett säkerhetsansvar för flygplatsskydd och flygsäkerhetshändelser.
Arbetet innebär treskifttjänstgöring med vissa arbetspass på dagtid.
Din profil
Du som söker har minst fem års arbetslivserfarenhet som ledare i en operativ ledningsmiljö eller av flygoperativ verksamhet inom trafikledning, flygplatsdrift eller flygbolagsoperativa center och stor vana av att vara beslutsfattare i en händelsestyrd verksamhet.
Meriterande med erfarenhet från arbete i operativ verksamhet 7x24x365 dagar om året samt från regelverksstyrd verksamhet. Vi ser gärna att du har arbetat med krisledning och har erfarenhet av safety- och securityarbete. Även meriterande med kunskap om EASA-regelverk gällande flygoperativ verksamhet.

Som person har du ett tydligt ledarskap, lätt att fatta beslut och en god förmåga att göra rationella bedömningar även i stressiga och/eller pressade situationer. Du tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor. Du är trygg, stabil och kan agera effektivt och produktivt även under tidspress.
För att lyckas i tjänsten behöver du vara flexibel och snabbt kunna byta fokus och omprioritera arbetsuppgifter på grund av hastig förändrade förutsättningar samt besitta kompetens att leda och planera både utifrån en strategisk och operativ tidshorisont.
Då tjänsten innefattar många kontakter med både kunder och andra aktörer på Swedavias flygplatser är det viktigt att du är tillmötesgående i ditt beteende, har god kommunikations- och samarbetsförmåga samt har lätt för att skapa relationer och engagemang. Du har både nationella samt internationella kontakter varpå det är viktigt att du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. B-körkort är ett krav då du behöver kunna köra bil på flygplatsen.
Vidare är du strukturerad, van att följa regelverk och organisera arbete samt vågar vara utmanande och ifrågasättande för att få levererande enheter att prestera på topp.

Att arbeta på Swedavia
Vi är alltid vakna, dygnet runt årets alla dagar. Det är här resan börjar. Swedavia vill göra mötet mellan människor enkelt och vi vill göra stora avstånd små. Vi bidrar till den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Via våra flygplatser kommer Sverige ut i världen och världen till Sverige. Vi vill att människor ska flyga med gott samvete och därför tar vi sikte på att vara världsledande i hållbarhet och på att driva klimatsmarta flygplatser.  

Hos oss kommer du att arbeta i en enhet bestående av engagerade och härliga kollegor där ni tillsammans fortsätter att skapa en säker flygplats.
På vår hemsida: Jobba hos oss | Om Swedaviakan du läsa mer om hur det är att jobba hos oss.

Anställning och kontakt
Anställningsform: Tillsvidare, heltid
Arbetstider: Treskift
Tillträdesdatum: Omgående efter överenskommelse
Placeringsort: Stockholm Arlanda
Kontaktuppgifter: Anders Hellsten, Ledare APOC STO, 072–170 95 87, [email protected]

För att kunna göra så objektiva bedömningar som möjligt använder vi arbetspsykologiska tester i våra rekryteringar.  Säkerhet har hög prioritet för oss på Swedavia. Vi genomför därför en säkerhetsprövning innan beslut om anställning. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär hittar du på: https://www.sakerhetspolisen.se/sakerhetsskydd/personalsakerhet.html
I den här rekryteringen har Swedavia redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss därför all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.

Välkommen med din ansökan senast 18 oktober! Urval sker löpande och vi ser fram emot din ansökan. Visa mindre

Produktionsledare inom Fastighetsservice

Ansök    Apr 24    Sweax AB    Planeringschef
Själva grundtanken med Sweax är att göra livet enklare för bostadsrättsföreningar, affärscentrum, privata- och offentliga fastighetsägare. Med ett brett tjänsteutbud och med ett modernt och effektivt arbetssätt sätter vi kunden i fokus. Tillsammans med kunden skapar Sweax de rätta förutsättningarna för en god livsmiljö i både privata och offentliga rum. Företaget sätter miljö och kvalitet högt och har därför varit ytterst noga med att bli ISO-certifierade ... Visa mer
Själva grundtanken med Sweax är att göra livet enklare för bostadsrättsföreningar, affärscentrum, privata- och offentliga fastighetsägare. Med ett brett tjänsteutbud och med ett modernt och effektivt arbetssätt sätter vi kunden i fokus. Tillsammans med kunden skapar Sweax de rätta förutsättningarna för en god livsmiljö i både privata och offentliga rum. Företaget sätter miljö och kvalitet högt och har därför varit ytterst noga med att bli ISO-certifierade för kvalitet 9 001 och miljö 14 001 enligt internationell standard.

Norra Stockholm

Sweax söker dig som är redo och vill ta dig an rollen som Produktionsledare inom Fastighetsservice till vårt lokalkontor i Arlandastad. Arbetsområdet är främst i Norrort och delvis i Västerort. Våra starka team siktar högt för att leverera fastighetsservice i världsklass och söker nu dig som vill arbeta i ett entreprenöriellt tillväxtbolag som alltid ligger steget före. Läs mer om Sweax här (https://www.sweax.se/).

Är du lösningsorienterad med ett positivt förhållningssätt och trivs extra bra när du får möjligheten till att överträffa kundens förväntningar? Koordinerar och kommunicerar du med kvalitetstänk och allt du gör präglas av engagemang och struktur? Har du ett inre driv och trivs i miljö där du har möjlighet att vara med på bolagets utvecklingsresa? Då är detta ett jobb för dig!

Om rollen

Som produktionsledare för avdelningen Fastighetsservice i Stockholm Norr arbetar du tillsammans med ditt team som f.n består av 6 medarbetare men med ambitionen av att växa tillsammans med dig. Till din hjälp har du en operativ arbetande förman som både jobbar administrativt och i produktionen. Din uppgift är att leda dina medarbetare till att leverera goda resultat med en högklassig service. Du kommer tillsammans med teamet att arbeta nära och relationsbyggande med våra kunder, underleverantörer och andra medarbetare inom Sweax.

Ditt ansvar kommer främst att bestå av:

- Planera och koordinera leveranser och flöden

- Upprätthålla produktivitet, effektivitet och bra arbetsmiljö

- Ansvara för merförsäljning och anbudsförfrågningar

- Arbeta med daglig styrning, avvikelsehantering och ständiga förbättringar

- Löpande dialog med leverantörer och samarbetspartners

- Kundvård

- Resultat- och budgetansvar

- Inköp och fakturering

- Uppföljning av avtal

- Personalansvar

Är det här du?

Vi tror att du idag befinner dig i ett större bolag med fastställda rutiner och processer. Du har arbetat en längre tid och nu känner dig nyfiken på att få testa dina tankar och idéer och vill därför komma till ett entreprenöriellt tillväxtbolag med korta beslutsvägar och stora möjligheter till att påverka företagets resa framåt.

Vi tror att du som söker tjänsten har en viss erfarenhet inom fastighetsskötsel / fastighetsdrift och goda ledaregenskaper och att du är van att självständigt arbeta mot fastställda mål med ett eget resultat- och budgetansvar.

Vi ser gärna att du har relevant eftergymnasial utbildning för tjänsten alternativt erfarenheter som bedöms likvärdiga.

Du innehar B-körkort

Meriterande

- Intresse av att effektivisera genom digital utveckling

- Trädgårdsutbildning

- Fastighetsteknisk utbildning

- Arbetsmiljöutildning Bas U/P

Din personlighet

För att trivas i rollen som produktionsledare behöver du vara en trygg person med ett eget driv och med stort fokus på utveckling och förbättring. Du har ett naturligt ledarskap och du gillar mötet med människor, vilket ger dig energi. Som ledare är du coachande och du får med dig teamet. För rollen krävs det att du är flexibel och snabbt kan ställa om till dagens utmaning. Även i motgång lyckas du fokusera och lösa problem.

Det är viktigt att du har en positiv grundinställning med förmågan till att bygga förtroendeingivande relationer. En förutsättning för rollen är bra samarbetsförmåga i en varierande miljö och med varierande arbetsuppgifter.

Att arbeta på Sweax

Vi är ett familjärt företag som drivs av höga ambitioner för att vara en bra leverantör till våra kunder. En glad, positiv och hjälpsam atmosfär där alla medarbetare känner sin betydelse för verksamheten.

Självklart omfattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension. Vi ordnar regelbundet gemensamma aktiviteter och bidrar till en god hälsa genom friskvårdsbidrag.

Plats: Arlandastad, Bristagatan 16
Start: Omgående

Har du frågor om tjänsten eller arbetsplatsen är du välkommen att kontakta

Annika Carlqvist, HR/rekrytering
[email protected]

Mobilnr 0738-373757

Philip Ivarsson, Operativ chef
[email protected]

Mobilnr 0708 -25 12 86

Välkommen med din ansökan. Sista ansökningsdag är den 15 juni 2023 men skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt då urval kommer att ske löpande. Visa mindre

Planchef

Ansök    Jun 10    Sigtuna kommun    Planeringschef
Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikhete... Visa mer
Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit!

På samhällsbyggnadskontoret arbetar cirka 50 personer med uppgiften att göra Sigtuna kommun till en attraktiv, levande och trygg plats att bo och verka i. Vi planerar för nya bostads- och verksamhetsområden samt nya samhällsfunktioner, projekterar skolor och gator. Vi köper och säljer mark och tar hand om parker, skogar och lekplatser. Vi arbetar med trafikfrågor och strategisk fysisk planering såsom översiktsplanering och mycket mer. Samhällsbyggnadskontoret är en arbetsplats med god sammanhållning och trivsel. Vi satsar på våra medarbetare genom såväl goda resurser för kompetensutveckling som gemensamma aktiviteter.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du göra skillnad och bidra till samhällsutvecklingen i Sigtuna kommun? Då är detta tjänsten för dig!

Som planchef ansvarar du för viktiga delar inom samhällsbyggnadsutvecklingen. Tillsammans med dina 8 kompetenta, engagerade och medskapande medarbetare ansvarar du för kommunens detaljplanering och är processansvarig för detaljplaneprocessen. Du har ett särskilt ansvar för bebyggelsemiljön, dess utformning och gestaltning samt att skapa förutsättningar för ett hållbart byggande. Du är kreativ inom de övergripande och strategiska samhällsbyggnadsfrågorna.

Inom samhällsbyggnadskontoret arbetar vi enligt en projektmodell för våra stadsbyggnadsprojekt. Modellen utgör ett ramverk och är ett stöd för projektgenomförandet och ett medel för att kvalitetssäkra arbetet på ett systematiskt sätt. Ett stadsbyggnadsprojekt omfattar vanligtvis både ett planskede och ett genomförandeskede. Arbetet sker i projektgrupper tillsammans med medarbetare från samhällsbyggnadskontoret övriga enheter. Arbetet bedrivs i nära samverkan med kommunen stadsarkitekt som arbetar på samhällsbyggnadskontorets stabsenhet.

I dina uppgifter ingår också att leda kontorets arbete med riktlinjer och prognoser för bostadsförsörjningen, ett arbete som drivs i samverkan med kommunledningskontoret. Du kommer även att tillsammans med dina medarbetare medverka i framtagande av kommunens översiktsplan samt andra strategiska planer och program.

Kommunen arbetar med invånardialog för insyn och påverkan som en bärande princip och vi utvecklar ständigt våra metoder bland annat med ett långt utvecklat GIS-stöd. Ett annat fokusområde är trygghet och handboken "BoTrygg 2030" tillämpas vid planering av nya områden.

Som planchef ingår du i samhällsbyggnadskontorets ledningsgrupp, stadsbyggnadsprojektens styrgrupp och arbetar nära den politiska ledningen. I uppdraget ingår budget-, verksamhets- och personalansvar och du leder, planerar och utvecklar arbetet inom planenheten . Du stärker och utvecklar yrkesroller och bidrar till att enheten ligger i framkant.

Genom ditt ledarskap bidrar du till att stärka oss som en attraktiv arbetsgivare och en arbetsplats där medarbetare trivs och som lockar till sig nya talangfulla kollegor. Hos oss får du en kontinuerlig ledarutveckling genom vårt ledarskapsprogram.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom arkitektur, samhällsplanering eller annan akademisk utbildning som vi bedömer som likvärdig.

Du ska ha en flerårig erfarenhet inom arbetsområdet och vi ser gärna att du har arbetat som ledare under några år. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i politiskt styrda organisationer.

Du är en ledare med god överblick och ett starkt intresse för samhällsbyggnad. Du har förmåga att lösa komplexa planeringsuppgifter och är kreativ i såväl små som stora frågor kopplat till den kommunens fysiska utveckling.

Hos oss har du möjlighet att utvecklas som ledare tillsammans med din grupp. Du är stabil som person och behåller ett realistiskt perspektiv och fokuserar på rätt saker i stressade situationer. Du är van att sätta upp höga mål, både själv och tillsammans med andra, och att arbeta ambitiöst och prestigelöst för att nå dem. Du är smidig, lyhörd och kommunicerar på ett konstruktivt sätt. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så varmt välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan ta delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Duty Manager Front of House planning

Vi söker nu dig som vill arbeta som Duty Manager Front of House planning på vår planeringsavdelning.ARBETSBESKRIVNING:Att arbeta som Duty Manager Front of House planning handlar om att arbeta administrativt och se till att alla behov är täckta. Förutom detta har du en koordinerande roll där ansvaret att uppgifter och mål uppfylls ytterst är ditt. För detta har du olika system och kollegor till din hjälp. Att utarbeta scheman och bemanningsplan (disp) med h... Visa mer
Vi söker nu dig som vill arbeta som Duty Manager Front of House planning på vår planeringsavdelning.ARBETSBESKRIVNING:Att arbeta som Duty Manager Front of House planning handlar om att arbeta administrativt och se till att alla behov är täckta. Förutom detta har du en koordinerande roll där ansvaret att uppgifter och mål uppfylls ytterst är ditt. För detta har du olika system och kollegor till din hjälp. Att utarbeta scheman och bemanningsplan (disp) med hänsyn tagen till respektive avdelningschefs fastlagda Rules of Engagement, behovsplan, personaltillgång, avvikelser och extra resursbehov är dagliga arbetsuppgifter. Du ser till att flygbolagens krav uppfylls och har ett ekonomisk tänkande. Du tar emot sjukanmälningar, pass byten osv. Din roll som Duty Manager är viktig då mycket kontakt med kollegor och chefer är en del av den dagliga verksamheten.KRAV OCH KVALIFIKATIONER:Du har en analytisk och koordinerande förmåga och är bekväm med olika datorsystem samt att du obehindrat kan använda officepaketet. I denna roll ska du kunna hantera konfidentiell information och ha god kunskap av vårt kollektivavtal (bolagsavtalet). Som Duty Manager Front of House planning representerar du Menzies Aviation och precis som för våra övriga tjänster är det även i denna roll viktigt att vara stresstålig och kunna ha många bollar i luften. Du har ett vänligt bemötande mot kollegor och chefer.Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. God förståelse för ekonomi samt eftergymnasial utbildning är meriterande. Startdatum: Efter överenskommelseOmfattning: 100% tillsvidare med provanställning i 6 månader.Arbetstider: dagtidUtbildning: dubbelgång utefter behov/tidigare erfarenhetPlacering: ArlandaLåter detta som en spännande utmaning för dig - Välkommen med din ansökan (uppdaterat CV samt personligt brev) senast 2019-06-13 via länk.Vi ser gärna att du är snabb in med din ansökan då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum! Visa mindre